راه و ساختمان

افزایش ظرفیت در حمل و نقل ریلی

مدیر بازاریابی و فروش شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: در ایام نوروز برخی از مسیر ها ظرفیت های جدید و یا فوق العاده ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید خدمتلو در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه تقاضا برای سفر با حمل و نقل ریلی از سوی مردم امسال نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است، افزود: سیستم حمل و نقل ریلی در ایام نوروز افزایش قیمت نداشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه هزینه سفر با حمل و نقل جاده ای و هوایی افزایش قابل توجهی داشته اما هزینه سفر با قطار کمتر است، اظهارداشت: عواملی دیگری مانند ایمنی بالا و سرعت مطلوب قطارها بر انگیزه سفر با قطار در میان مسافران افزوده است.

همچنین بخوانید

مدیر بازاریابی و فروش شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه در تمامی خطوط ظرفیت فروش بلیت وجود دارد، ادامه داد: در روزهای مختلف ظرفیت ها متفاوت بوده به طوری که در برخی روزها ظرفیت خطوطی مانند بندرعباس تکمیل است.

وی با اعلام این مطلب که در میسرهایی مانند مسیر تهران به همدانن، تهران به رشت و تهران به ارومیه بر تعداد قطارها اضافه شده است، گفت: ایجاد ظرفیت های جدید و فوق العاده به ویژه در مسیر اهواز به رشت در دستور کار شرکت حمل و نقل ریلی رجا قرار گرفته است.

خدمتلو با تاکید بر اینکه اگر در مسیرهایی تقاضا وجود داشته باشد به طور حتم نسبت به راه اندازی قطار در این مسیرها اقدام خواهد شد، افزود: امروز تفاهمنامه ای میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه با موضوع بازسازی و خرید واگن های جدید به امضا رسیده و در این راستا شرکت حمل و نقل ریلی رجا سهم بسزایی دارد.

وی با بیان بیان این خبر که ناوگان های جدید چهار تخته به ویژه در مسیرهایی مانند رشت به مشهد و یزد به مشهد که تقاضا برای آنها وجود دارد راه اندازی خواهد شد، اظهارداشت: قطار یک روزه گردشگری در مسیرهایی مانند تهران به سوادکوه و تهران به شیرکوه راه اندازی شده و در آینده ای نزدیک نیز قطار یک روزه گردشگری تهران به رشت راه اندازی خواهد شد.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت حمل و نقل ریلی رجا ادامه داد: رویکرد این شرکت ارائه خدمات مطلوب به مسافران بوده که از جمله این خدمات می توان به راه اندازی قطارهای پنج ستاره با ارائه خدمات ویژه و قطارهای سریع السیر است.

وی همچنین گفت: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران متولی افزایش سرعت قطارهاست به طوری که این شرکت می تواند با بهسازی و تخصیص بهتر خطوط در کاهش زمان سفر نقش آفرین باشد.

خدمتلو ضمن اشاره به اینکه ناوگان با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در کشور به تعداد کافی وجود دارد به رادیو اقتصاد یادآور شد: زمان سفر به مشهد کوتاه تر شده و در مسیرهایی مانند بندرعباس نیز انتظار می رود زمان سفر کوتاه تر شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا