خودروراه و ساختمان

جلوگیری از بروز حادثه رانندگی با رعایت قوانین

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: رانندگان با رعایت قوانین و مقررات از بروز حادثه ناگوار و تلخ جاده ای جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سرهنگ حسن خسروجردی در برنامه «بهار پلاک ۹۸» رادیو اقتصاد ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی (ع) و حلول سال نو و بهار طبیعت افزود: رانندگی صحیح وسائط نقلیه سلامت و ایمنی را در طول سفربرای مسافران و رانندگان فراهم می کند.

وی در ادامه از رانندگان خواست ضمن رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی، استراحت به موقع با آرامش و طمانینه برانید.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: شهروندان چنانچه قصد سفر در ایام تعطیلات نوروز به اقصی نقاط ایران را دارند در وهله نخست از طریق سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سایت ۱۲۰ راهور و همینطور شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ از آخرین وضعیت ترافیکی و جاده ای محورهای مواصلاتی کشور اطلاع حاصل کنند.

وی افزود: چنانچه در مسیر و معبری به دلیل بارش برف، کولاک و مواردی از این دست نامساعد و مسدود بود بطور حتم از مسیرهای جایگزین استفاده شود.

خسروجردی اظهارداشت: همانطوری که همه به خوبی وافقند طی چند روز گذشته شرایط در برخی از استان های غربی، شمال غربی و شمال شرق کشور بارانی و برفی بود و بصورت مقطعی برخی محورها به دلیل ریزش کوه بسته شد.

وی گفت: طی روز گذشته محور کرج – چالوس و هراز و فیروزکوه به دلیل ریزش کوه بصورت مقطعی بسته شد که با تلاش پلیس راهور و سازمان راهداری محورهای مزبور بازگشایی و در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا ضمن اشاره به آغاز تعطیلات رسمی از امروز در کشور افزود: حجم ترافیک و تردد در سطح محورها به خصوص خروجی شهر تهران نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده است.

وی اظهارداشت: ترافیک در محور کرج – چالوس در محدوده دهانه شمالی تونل کندوان و در محدوده پل زنگوله سنگین و طول محور پر حجم است.

خسروجردی گفت: محور هراز و فیروزکوه نیز ترافیک پرحجم اما روان گزارش شده است.

وی افزود: حجم ترافیک و تردد در خروجی شهر تهران از صبح امروز به سمت آزاد راه تهران – کرج و تهران – قم روند افزایشی به خود گرفته است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا اظهارداشت: متاسفانه این چند روز گذشته به دلیل رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان تعدادی حواث فوتی و جرحی در سطح جاده های کشور به وقوع پیوست که انتظار می رود رانندگان با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث ناگوار و تلخ جاده ای به شدت جلوگیری کنند.

وی در ادامه از صدا و سیما به جهت اطلاع رسانی از وضعیت راه ها، توصیه ها و پیام های ترافیکی و همینطور همکاری خوب با پلیس راهور، دیگر دستگاه ها به خصوص امدادی تقدیر و تشکر کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا