بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

برون‌سپاری خودپردازهای موسسات مالی چه مزایایی برای آن‌ها دارد؟

خودپردازهای موسسات مالی یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در دنیای اقتصاد هستند. این دستگاه‌ها برداشت، واریز و نقل و انتقالات پول را برای صاحبان حساب‌های بانکی بسیار آسان نموده‌اند. علاوه بر این به لطف وجود خودپرداز‌های موسسات مالی، صف‌های طویل بانکی برای انجام امورات عادی و رایج مشتریان بانک‌ها نیز حذف شده است. امروزه تغییرات و پیشرفت‌های فناوری باعث شده تا خطرات بیشتری این دستگاه‌های خودپرداز را تهدید کنند، از همین رو بانک‌ها و سایر موسسات در تلاش‌اند تا روش‌های بهتری را برای مدیریت و نگهداری از دستگاه‌های خودپرداز خود به کار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت،خودپردازهای موسسات مالی و بانک‌ها با وجود مزایا و قابلیت‌های بی‌نظیر خود، مشکلاتی را نیز با خود به همراه دارند. نیاز به به‌روزرسانی و ارتقاء ترمینال‌ها به صورت سالیانه، مدیریت دستگاه‌ها و همچنین هزینه‌های کلان برای ترمیم و تعمیر و کسب دانش تخصصی در این مورد، تنها بخشی از مشکلات مدیریتی خودپردازهای موسسات مالی است. از همین رو بسیاری از بانک‌ها در سراسر دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که برون‌سپاری مدیریت و نظارت بر دستگاه‌های خودپرداز یک راهکار معقول و از لحاظ اقتصادی به‌صرفه است.

با توجه به روند رو به رشد دارندگان کارت‌های اعتباری، امروزه اکثر موسسات مالی بخش بسیاری از بودجه و منابع انسانی خود را صرف پیاده‌سازی و توسعه‌ی موبایل‌بانک‌ها، خدمات آنلاین و دیگر خدمات بانکی می‌کنند. در اغلب مواقع این بدان معناست که منابع اختصاص یافته به خودپردازهای موسسات مالی و دیگر ابزارهای جدید خدمات‌رسانی به دارندگان کارت‌ها به سرعت در حال افزایش است.

همچنین بخوانید

خودپردازهای موسسات مالی

از همین رو برون‌سپاری خودپردازهای موسسات مالی می‌تواند هزینه‌های عملیاتی این موسسات را تا حد زیادی کاهش دهد و آن‌ها را از زیر بار هماهنگی با قوانین انطباقی برهاند. همچنین این کار باعث خواهد شد تا موسسات و بانک‌ها، درگیر چالش‌های ناشی از حفظ و نظارت بر دستگاه‌های خودپرداز خود نشوند. علاوه بر این موارد، برون‌سپاری دستگاه‌های خودپرداز می‌تواند تنش‌های ناشی از محدودیت منابع انسانی را از میان برداشته و به بهبود خدمت‌رسانی به مشتریان بی‌انجامد.

 

برون‌سپاری خودپردازهای موسسات مالی چه مزایایی برای آن‌ها دارد؟

 

کاهش هزینه‌های عملیاتی

بدون شک برون‌سپاری خودپردازهای موسسات مالی باعث کاهش هزینه‌های مدیریتی، نظارتی و عملیاتی خواهد شد. چرا که در این صورت موسسات به‌جای تمرکز بر روی کسب تخصص و صرف منابع مالی و انسانی فراوان، مدیریت و نظارت دستگاه‌های ATM خود را به افراد متخصص این حوزه خواهند سپرد. این افراد متخصص در قبال تامین و تضمین تمامی خدمات و عملکردهای دستگاه‌های خودپرداز به صورت ماهانه مبلغ معقولی دریافت می‌کنند. این موضوع می‌تواند باعث آزادسازی منابع بسیاری از بانک‌ها شود.

 

حذف چالش‌های مربوط به پیروی از قوانین انطباقی  دستگاه‌های خودپرداز

یکی از بزرگترین مزایای برون‌سپاری خودپردازهای موسسات مالی و بانک‌ها،برداشته شدن مسئولیت رسیدگی به مشکلات انطباقی از دوش این موسسات است. در صورت برون‌سپاری دستگاه‌های خودپرداز، تمامی وظایف از قبیل اتقاء یا جایگزینی دستگاه‌ها، نصب نرم‌افزارها و همچنین حفاظت در برابر تهدیدهای امنیتی و کلاه‌برداری‌ها به عهده‌ی شرکت خارج از سازمانی خواهد بود که مسئولیت آن‌ها را برعهده گرفته است.

 

بهبود خدمت‌رسانی به مشتریان

هدف اصلی هر موسسه مالی، رشد تعداد مشتریان و افزایش درآمد از طریق اعطای وام و سایر خدمات مرتبط با دارندگان کارت‌های اعتباری است. محل نصب و همچنین قابلیت‌هایی که خودپردازهای موسسات مالی ارائه می‌دهند نقش بسزایی در جذب و افزایش تعداد مشتریان صاحب کارت‌های اعتباری دارد. برون‌سپاری دستگاه‌های خودپرداز از این جهت نیز می‌تواند موثر واقع شود. در این حالت به‌روزرسانی‌ها، افزوده شدن قابلیت‌ها و تضمین عملکرد این دستگاه‌ها که همگی باعث افزایش رضایت و تعداد مشتریان بانک‌ها می‌شود، به عهده‌ی یک شرکت دیگر خواهد بود. در این حالت بانک‌ها می‌توانند منابع مالی و انسانی خود را بر روی مسائلی که ارتباطی با دستگاه‌های خودپرداز ندارد، متمرکز کرده و از هر دو جهت خدمت‌رسانی بهتری را به مشتریان خود عرضه کنند.

 

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، برون‌سپاری خودپردازهای موسسات مالی مزایای فراوانی از قبیل کاهش هزینه‌های عملیاتی، از میان برداشته شدن چالش‌های مربوط به قوانین انطباقی و تضمین عملکرد دستگاه‌ها، آزادسازی منابع مالی و انسانی و تمرکز بیشتر بر روی سایر جنبه‌های نامرتبط با این دستگاه‌ها را برای بانک‌ها و موسسات مالی به ارمغان خواهد آورد. پس با آغاز سال جدید، می‌توانید با تصمیم‌گیری در مورد برون‌سپاری دستگاه‌های خودپرداز خود تحولات بزرگی را برای موسسه مالی‌تان رقم بزنید.

 

منبع
Atmmarketplace

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا