ارتباطات و فناوري اطلاعات

گوگل برای سومین‌بار از سوی اتحادیه اروپا به پرداخت جریمه میلیارد دلاری محکوم شد

چند روز پیش در خبرگزاری‌های خارجی اعلام شد که اتحادیه اروپا شرکت گوگل، غول فناوری آمریکایی را به دلیل انحصارطلبی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا از شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، مارگرت وستاگر (Margrethe Vestager) کمیسر اروپا در امور رقابت‌های بازرگانی در بیانیه‌ای در این باره گفت: «گوگل سلطه خود بر تبلیغات آنلاین را مستحکم کرده و با اعمال محدودیت‌های ضدرقابتی بر تارنماهای طرف سوم، خود را از فشار رقابتی حفظ می‌کند.»

به گزارش سی‌ان‌ان این سومین بار است که گوگل به دلیل جلوگیری از رقابت (آزاد)، از سوی اتحادیه اروپا به پرداخت جریمه میلیارد دلاری محکوم می‌شود.

همچنین بخوانید

در سه سال گذشته اروپا این شرکت فعال درحوزه فناوری را در مجموع ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار جریمه کرده است.

کمیسیون اروپا در ژوئیه سال ۲۰۱۸ این شرکت آمریکایی را به دلیل تحمیل برنامه‌های خود به تلفن‌های هوشمند کاربران و جلوگیری از قدرت‌نمایی رقبا به پرداخت جریمه‌ای ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری محکوم کرد.

این کمیسیون در سال ۲۰۱۷ نیز گوگل را برای استفاده از موتور جستجوی خود برای هدایت مشتریان به سمت صفحات فروش مختص این شرکت، دو میلیارد و۷۰۰ میلیون دلار دیگر جریمه کرد.

به نقل از سی‌ان‌ان، گوگل روز سه شنبه در پستی وبلاگی اعلام کرد که در نظر دارد براساس بازخورد کمیسیون اروپا، تغییراتی در خدمات خود ایجاد کند.

این شرکت دوره آزمایشی ارائه قالب جدیدی را کلید زده است که پیوند مستقیم به سایت‌های مقایسه خرید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به کاربران نرم‌افزار اندروید در اروپا این امکان را می‌دهد تا مرورگر دلخواه خود را انتخاب کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا