صنعت، معدن، تجارت

تشریح اولویت های وزارت صنعت، معدن وتجارت برای رونق تولید

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: استفاده از ظرفیت معادن جزء اولویت هاست و انقلاب معدنی تدارک دیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما رضا رحمانی در تشریح برنامه‌های وزارت خانه در حوزه صنعت و معدن در تبریز افزود: ابلاغ نقشه راه معدن برای اولین بار از نیمه دوم سال ۹۷ اجرا شده است و انتظار داریم یک انقلاب معدنی و تولیدی راه اندازی کنیم.

وی گفت: شاه بیت فعالیت این وزارتخانه رونق ساخت داخل است و قطعات مورد نیاز محصولات داخلی قرار است در داخل تولید و از واردات جلوگیری شود.

وزیر صمت با بیان اینکه صادرات به کشورهای همسایه جدی گرفته شده است ادامه داد: نقش صادرات در رونق تولید غیر قابل انکار است و کیفی سازی تولید یکی از راه‌هایی که حتماً باعث رونق تولید می‌شود و هر کالایی که تولید می‌شود باید کیفیت قیمت مناسب و خدمات پس از فروش داشته باشد.

وی یادآور شد: اگر کیفی سازی تولیدات در اولویت نباشد، قطعاً حرف‌ها فقط شعار خواهد بود و باید همت تولید کننده ها نیز بر این اصل باشد.

رحمانی با بیان اینکه طرح‌های ویژه در رشته‌های مختلف صنعتی و مناطق مختلف کشور برای رونق تولید برنامه ریزی شده است گفت: متأسفانه با وجود هزار کیلومتر ساحل در کشور در حوزه صنایع دریایی فعالیت چشمگیری نداشته‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مناطق گفت: امسال برای هر ظرفیتی که در مناطق مختلف وجود دارد، برنامه ریزی و برای اولین بار آمایش سرزمینی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه حل مشکل بیکاری و گرانی و ایجاد رونق در بازار با رونق تولید گره خورده است گفت: راهکار اصلی حل مشکلات کشور تولید است و فرمایش رهبر معظم انقلاب بالاتر از قانون و دستورالعمل است و نیازی به صدور قانون نیست و هر کس در هر جا از دستش برمی آید باید کاری انجام دهد.

رحمانی تاکید کرد: امسال صنعتگران، معدن کاران و فعالان تولید، با عزم راسخ و همت بیشتر برای تحقق فرمایش رهبرانقلاب عمل خواهند کرد و این موضوع نوید سال پر رونقی در تولید را می‌دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا