اقتصاد کلانصوت

رونق تولید خنثی کننده تحریم ها

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» نامگذاری شده که خود این شعار می تواند خنثی کننده تحریم ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود واعظی در برنامه «بهار پلاک ۹۸» رادیو اقتصاد ضمن تبریک ولادت با سعادت امام علی (ع)، روز پدر و عید باستانی نوروز افزود: تولید کلید رفع مشکلات کشور است از اینرو باید به تولید داخلی و بومی ارزش بسیار بالایی قائل شد.

وی همچنین اظهارداشت: این بحث دو بخش دارد که بخش نخست به دولت مربوط می شود که باید از بخش خصوصی حمایت کند.

همچنین بخوانید

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دولت باید مقررات را به نحوی تنظیم کند که تولید برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه باید در خدمت تولید و بخش خصوصی باشند، افزود: اینکه دولت و شخص رئیس جمهور بصورت کلان حامی تولید و بخش خصوصی هستند خوشبختانه همه به این مهم واقفند.

واعظی اظهارداشت: مدیران دستگاه های اجرایی در سطوح میانی به خصوص سیستم بانکی، مالیاتی، بیمه ای و سایر بخش ها باید شرایط امروز کشور را بیشتر درک کنند.

وی گفت: تولید کنندگانی که امروز به رغم وجود تمامی مسائل و مشکلات در صحنه تولید کشور حضور جدی دارند در این شرایط بسیار سخت اقتصادی باید به گرمی دست آنان را فشرد و بیشتر با فعالان اقتصادی مدار و تعامل کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ضمن اشاره به موضوع بسیار مهم صادرات افزود: رونق و گسترش تولید منجر به توسعه صادرات، رشد اقتصادی و قدرت ارزآوری در کشور می شود.

وی در ادامه این مصاحبه اظهارداشت: سال گذشته دولت و تمامی مسئولان در رده های مختلف هم در بحث مسائل زیربنایی و ساختاری اقتصاد کشور و هم در جهت رفع مشکلات مردم پس از تحریم ها اقدامات مثبت و ارزنده ای انجام دادند.

واعظی گفت: خوشبختانه در اواسط سال ۹۷ با ابتکار مقام معظم رهبری شورای عالی هماهنگی اقتصادی در کشور تشکیل و سرانه سه قوه در این شورا با مسئولیت رئیس جمهور حضور دارند.
وی ضمن اشاره به اینکه شورای مزبور هر هفته تشکیل جلسه می دهد، افزود: تصمیمات این شورا خیلی می تواند به ساختار اقتصادی کشور کمک کننده باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور باید مبتنی بر علم، دانش، تجربیات موفق دیگران و غیره باشد، یادآورشد: کشور امروز از وجود دانشمندان اقتصادی و افراد بسیار با تجربه برخوردار است که به کمک آنان می تواند خیلی از مشکلات مبتلا به جامعه را حل و فصل کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا