بانک و بیمهطلا و ارز

آیا ارز دلار دوباره افزایش می یابد؟

با انتشار آمار مثبت از روند اشتغال زایی در آمریکا، دلار دست به پیشروی از سطوح پایین روز قبل خود زد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا،  در معاملات امروز و پس از آن که آمار رشد فرصت‌های شغلی در بازار کار آمریکا، اندکی از نگرانی معامله گران نسبت به وضعیت بزرگ‌ترین اقتصاد جهان کاست، دلار بار دیگر در مسیر صعودی گام نهاد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ایستادن در سطح ۹۶.۳۲۷ واحد بار دیگر وارد کانال ۹۶ واحدی شد.یورو در معاملات امروز تا ۱.۱۳۴۷ دلار پایین آمد و از قله دو ماهه خود که در مبادلات دیروز بدان دست یافته بود عقب نشینی کرد.

افزایش ارزش دلار

دلار هم چنین با صعود در برابر ین از پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر خود در برابر این ارز فاصله گرفت به گونه‌ای که هر دلار به ۱۱۰.۷۴ ین افزایش یافت. بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا به ۲.۵۳ درصد رسید که هنوز یکی از کمترین سطوح ثبت شده از ابتدای سال جاری میلادی است. بازدهی اوراق قرضه پنج ساله نیز به ۲.۳۴ درصد رسید که هنوز پایین‌تر از ۲.۴۰ درصد هدفگذاری شده توسط بانک‌مرکزی آمریکا است.

مساله مهم دیگر که بر روند معاملات ارزی امروز تأثیرگذار بود، تمدید تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود که منجر به تقویت نسبی پوند شد. رهبران اتحادیه اروپا گفته‌اند که آماده امتیازدهی بیشتر به انگلیس نیستند و در صورت اصرار مجلس انگلیس به رد توافق دولت این کشور با اتحادیه اروپا، انگلیس می‌تواند این اتحادیه را بدون دستیابی به توافقی مشخص ترک‌کند. با این حال اتحادیه اروپا اعلام کرده است در صورت تصویب این توافق نامه در مجلس، انگلیس دو ماه دیگر برای ترک اتحادیه فرصت خواهد داشت.

هر پوند در معاملات امروز به ازای ۱.۳۱۳۶ دار معامله شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا