صنعت، معدن، تجارت

ضعف ساختار تولید از مهمترین مشکلات ایران

یک اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: ضعیف بودن ساختار تولید یکی از مهمترین مسائل و مشکلات کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهنام ملکی در برنامه «اقتصاد به وقت بهار» رادیو اقتصاد افزود: بدون شک با تولید قوی اقتصاد کشورمقتدر، ارزش پول ملی روز به روز بالاتر، میزان اشتغال بالا، نرخ بیکاری، تورم و گرانی پائین و همینطوربه عنوان یک جامعه توانمند می توان در مجامع بین المللی ظهور و بروز داشت و دیگران هم نمی توانند به این آب و خاک چشم طمع داشته باشند.

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه تاکنون به بخش تولید در کشور توجه عملی نشده چراکه اقتصاد ایران یک اقتصاد نفتی و بخش عمده ای از درآمدها ومصارف مملکت وابسته به دلارهای نفتی بوده است.

همچنین بخوانید

این اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: اقتصاد نفتی باعث شده کشور با بخش تصدیگری دولتی و شبه دولتی مواجه که شوربختانه خیلی از این بخش ها غیر مولد و هزینه بر هستند.

وی در ادامه افزود: برون داد قضیه اینکه جهان استعماری به سرکردگی آمریکا به این نتیجه رسیده که از جنبه اقتصادی وارد و ایران را تحت فشار قرار دهد تا بتواند به اهداف خود دست یابد بنابراین توجه به تولید و ایجاد رونق در تولید یکی از ضرورت های بسیار مهم و اساسی در کشور است که باید بدان توجه کرد.

ملکی به رادیو اقتصاد یادآورشد: واقعیت مطلب اینکه آنچه تاکنون در مملکت اتفاق افتاده در خور شان جمهوری اسلامی نبوده و بطورحتم باید یکسری اصلاحاتی در حوزه تولید صورت گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا