بانکبورس

فروش املاک مازاد و دارایی بانک ها در بورس بهترین روش ممکن

بهمنی عنوان کرد:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: سرمایه ها و املاک و دارایی بانک ها پس از فروش تبدیل به پول نقد می شود و بانک‌ها می‌توانند با استفاده از این پول، تسهیلات پرداخت کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از خانه ملت، محمود بهمنی، با اشاره به تصمیم بانک ها برای فروش اموال مازاد خود از طریق بورس، گفت: ارزیابی اموال بانک ها و فروش آن از طریق بورس بهترین نوع واگذاری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: بانک ها باید املاک و اموال خود را به صورت توافقی به فروش برسانند، چراکه زمانی که  به یک‌باره تعدادی ملک و املاک در بازار عرضه می شود قیمت ها کاهش یافته و با توجه به شرایط بازار خریداران آن کم می شود.

باید در بانک ها انگیزه برای فروش املاک ایجاد شود

وی با بیان اینکه باید در بانک ها انگیزه برای فروش املاک ایجاد شود، ادامه داد: باید به بانک ها اعلام شود که املاک مازاد و دارایی آنها پس از فروش تبدیل به سرمایه خود بانک ها می شود، چرا که بانک‌ها عنوان می‌کنند که اگر قرار بوده این املاک  را فروخته و به خزانه واریز کنند هیچ منفعتی برای آنها ندارد.

ارزش املاک بانک ها رقم بالایی تخمین زده می شود که میزان و عدد آن مشخص نیست، لذا قیمت هر یک از املاک و دارایی ها باید از طریق بورس مشخص شده و سپس به فروش برسد

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش سرمایه بانک ها از طریق فروش اموال و دارایی، اظهار داشت: از آنجا که سرمایه ها و املاک و دارایی بانک ها تبدیل به پول نقد می شود، بانک‌ها می‌توانند با استفاده از این پول تسهیلات پرداخت کرده و گردش کار پیدا کنند، لذا از این طریق وضعیت بانک ها نیز بهبود می‌یابد.

ارزش املاک بانک ها رقم بالایی تخمین زده می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در خصوص میزان و رقم املاک و دارایی بانک ها، تصریح کرد: ارزش املاک بانک ها رقم بالایی تخمین زده می شود که میزان و عدد آن مشخص نیست، لذا قیمت هر یک از املاک و دارایی ها باید از طریق بورس مشخص شده و سپس به فروش برسد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا