امور زیربناییراه و ساختمانصوت

تحرک در تولید مسکن اولویت وزارت راه

وزیر راه و شهرسازی گفت: تحرک در تولید مسکن و ساخت و ساز یکی از مهمترین اولویت های این وزارتخانه در سال جدید است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمد اسلامی در برنامه «بهار پلاک ۹۸» رادیو اقتصاد افزود: برنامه های خوبی سال گذشته در این زمینه پایه گذاری و از سوی رئیس جمهور نیز رونمایی شد.

وی همچنین اظهارداشت: همگان از دور و نزدیک شاهد آغاز تحرک تولید مسکن و ساخت و ساز طی سه ماهه آخر سال ۹۷ در کشور بودند.

همچنین بخوانید

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر روند تکمیل پروژه مسکن مهر در سال پیشرو گفت: این پروژه به یک دغدغه جدی برای خیلی از خانواده ها تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه پروژه مسکن مهر با توجه به برنامه ریزی ها و انجام اقدامات مناسب هم اکنون جانی تازه به خود گرفته است.

اسلامی اظهارداشت: تحرک خوبی در بحث تکمیل پروژه های مسکن مهر ایجاد و این روند در سال پیشرو نیز به شدت دنبال می شود.

وی گفت: جدا از تکمیل مسکن مهر پروژه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به منظور تعادل بخشی به عرضه و تقاضا در جامعه هدف از دیگر دستور کار های جدی وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه عملیات اجرایی این پروژه در سطح بسیاری از شهرهای کشور آغاز شده است.

اسلامی در ادامه این مصاحبه از همه فعالان، سازندگان و تولید کنندگان مسکن در کشور دعوت کرد به این قافله بپیوندند تا حرکت ساخت و ساز در جامعه رونق جدی به خود گیرد.

وی اظهارداشت: ایران با توجه به پیشینه تاریخی و همینطور ظرفیت عظیم مهندسی و معماری قابل ملاحظه و پر افتخاردر صنعت ساختمان حق مطلب اینکه در زمینه مزبور پیشرو باشد کما اینکه در گذشته چنین بوده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: خیلی از دستاوردهای حوزه عمران و ساختمان از ایران به سایر کشورها انتقال یافته است.

وی افزود: نکته مهم و کلیدی در این ارتباط اینکه با یک انضباط فکری و رفتاری بتوان به حرکت مزبور استمرار بخشید و در عین حال به نحوی عرضه مسکن را جریان سازی کرد که بصورت پایدار بتوانددر عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کند.

اسلامی در ادامه این مصاحبه رادیویی به بحث کارت اعتباری مصالح ساختمانی نیز اشاره کرد و اظهارداشت: این کارت برای تولید کنندگان و سازندگان مسکن شهری در نظر گرفته شده است.

وی یادآورشد: طرح مزبور حداکثر تا اواسط بهار عملیاتی خواهد شد به نحوی که در خرید و سفارش انبوه مصالح تخفیف قابل ملاحظه ای در نظر گرفته شود تا بتواند دو نقش بسیار مهم نخست تدارکات و لجستیک ساخت و ساز را فراهم کند و دیگر اینکه به کارخانه تولیدی مصالح ساختمانی در حالت توقف و رکود جانی دوباره بخشد و همینطور در نهایت نتیجه این باشد که قیمت تمام شده تولید مسکن را بتوان با همان میزان درصد تخفیف مصالح کاهش داد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا