امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید قزل آلا به ۱۲۰ هزار تن می رسد/نرخ هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۲۶ هزار تومان

مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی عنوان کرد:

نبی زاده گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی پیش بینی می شود که تولید قزل آلا به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزارتن برسد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی از افزایش قیمت قزل آلا در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو قزل آلا با نرخ ۲۵ تا ۲۶ هزار سرمزرعه و ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان خرده فروشی عرضه می شود.

وی افزود: با توجه به افزایش چند برابری قیمت سایر محصولات پروتئینی از جمله گوشت قرمز و مرغ و ازدیاد تقاضا قیمت قزل آلا با نوساناتی در بازار روبروست.

نبی زاده از عرضه مناسب قزل آلا در بازار خبر داد و گفت: وجود دلالان و واسطه های متعدد بر نوسان قیمت ماهی در بازار دامن می زند و این موضوع ارتباطی به تولیدکننده ندارد.

همچنین بخوانید

این مقام مسئول ادامه داد: براساس آخرین گزارش ها، سال گذشته ۱۰۰ هزارتن قزل آلا پرورشی در کشور تولید شد و در سال ۹۸ پیش بینی می شود که تولید قزل آلا به سبب بارندگی های مناسب به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن برسد.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی با اشاره به اینکه صادرات تعریف چندانی ندارد، بیان کرد: با توجه به مسائل و مشکلات انتقال ارز به سامانه نیما صادرات قزل آلا تعریف چندانی ندارد.

نبی زاده با اشاره به اینکه بسیاری از مزارع در تعطیلی و نیمه تعطیلی به سر می برند، بیان کرد: با توجه به آنکه تصمیمات سازمان شیلات در خصوص واردات تخم‌چشم زده بر افزایش قیمت تاثیر گذار است، از این رو بسیاری از تولیدکنندگان سرمایه در گردش کافی برای فعال سازی مزارع خود  ندارند و به همین خاطر دولت همانند سایر بخش ها حمایت از تمامی پرورش دهندگان قزل آلا را باید در دستور کار قرار دهند تا آنها بر امر تولید ترغیب شوند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا و کمبود عرضه پیش بینی می شود که افزایش قیمت قزل آلا بعد ازتعطیلات نوروز ادامه دار باشد.

منبع
باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا