بورسبورس انرژی

۵فروردین، زمان انتشاراطلاعیه عرضه نفت در بورس/ این هفته عرضه نداریم

نماینده شرکت ملی نفت خبر داد:

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی گفت: شرایط عرضه نفت در بورس انرژی، ۵ فروردین سال جاری منتشر می‌شود که نسبت به شرایط عرضه در ۲۷ اسفند سال ۹۷ تغییری ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از مهر، امیرحسین تبیانیان، نماینده شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به اینکه آیا روند عرضه نفت و میعانات گازی در رینگ بین المللی بورس انرژی در ایام نوروز ادامه دارد، گفت: درست است که ایام نوروز در ایران تعطیل است اما بازارهای بین المللی نفت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

امیرحسین تبیانیانوی با اعلام اینکه روز دوشنبه مورخ ۵ فروردین سال ۹۸ اطلاعیه عرضه نفت در بورس انرژی منتشر می‌شود، تصریح کرد: این هفته بی شک نفت یا میعانات گازی در بورس عرضه نمی‌شود چرا که هم بورس و هم سیستم بانکی غیرفعال است اما به طور کلی عرضه نفت و میعانات گازی در بورس انرژی ادامه دارد، چرا که علاوه بر الزام قانونی، شرکت ملی نفت ایران در راستای ایجاد ثبات و جلب اعتماد مشتریان روند دائمی عرضه در بورس را ادامه می‌دهد.

همچنین بخوانید

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه فضای بورس محیطی شفاف برای عرضه و تقاضا به شمار می‌رود، افزود: شرکت ملی نفت ایران با تنظیم بخشنامه‌ای که ماحصل تلاش متخصصین این حوزه است شرایط عرضه و فروش را شفاف کرده است؛ از سویی دیگر روند خرید، قیمت اعلام شده از سوی متقاضیان و.. شفاف بوده و در تابلو بورس قابل رؤیت است. اما باتوجه به شرایط تحریمی ایران اطلاعات خریداران کاملاً محرمانه اما ثبت شده است. بنابراین از ایجاد فضای رانتی جلوگیری می‌شود و نظارت‌های لازم بر روند خرید و فروش نفت وجود دارد.

به گفته تبیانیان شرایط عرضه نفت در بورس انرژی، ۵ فروردین سال جاری منتشر می‌شود که نسبت به شرایط عرضه در ۲۷ اسفند سال ۹۷ تغییری ندارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا