امور زیربناییراه و ساختمان

بیش‌از ۱۰۰۰ میلیارد ریال خسارت به جاده‌های استان گلستان وارد شد

حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سفر به استان گلستان، میزان خسارات وارده به راه‌ها و ابینه فنی در اثر رانش زمین و سیل در محورهای این استان را دربیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن نیا که با هدف نظارت مستقیم و انجام تمهیدات برای تسریع در عملیات امدادرسانی بخش راهداری هم اکنون در محل وقوع سیل و رانش اخیر در استان گلستان حضور دارد، خسارت واردشده به جاده‌ای استان گلستان بر اثر وقوع سیل را بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال بر اورد کرد.

وی افزود: از تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته، رانش زمین به طول بیش از ۱۱ کیلومتر موجب انسداد محورهای آزادشهر- خوش‌ییلاق – شاهرود و گرگان- توسکستان – شاهرود گردید. در ۸ نقطه ریزش سنگ و در بیش از ۵ نقطه رانش، موجب ناامنی ,کاهش عرض محور، و در نهایت انسداد کامل محور شد. همچنین بر اثر سیل، و آب بردگی در مسیرهای فوق، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد و موجب انسداد شده است

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: علاوه بر محورهای یادشده در چهار محوراصلی و فرعی و۱۳ محور روستایی بر اثر رانش، ریزش، آب گرفتگی وسیل جمعا به طول ۵۰ کیلومتر مسدود شده که در تمامی محورها عوامل راهداری مشغول  انجام عملیات باز گشایی و امداد رسانی هستند.

حسن نیا تصریح کرد: بررسی های میدانی، حاکی از آن است،  به ۵۰ کیلومتر از محورهای  در گیر در سیل و رانش زمین با برآورد اولیه حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده و با ورود سامانه بارشی جدید در ۷۲ ساعت آینده، احتمال تشدید در این محورها وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محورها اظهار داشت:عوامل راهداری به طور شبانه روزی با استفاده از ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری  و۴۲۰ نفر پرسنل  در حال بازگشایی این محورها هستند. همچنین در این خصوص ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استانهای مازنداران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، همکاری موثر در جهت بازگشایی محورها دارند.

گفتنی است در حال حاضر محورهای شاهرود – آزاد شهر، آق قلا – گرگان، آق قلا – عطا آباد و بندر ترکمن سه راهی یساقی  مسدود است  که تیم های راهداری با تمام توان سعی در بازگشایی این محورها را دارند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا