انرژی

سوخت رسانی به قایق ها در شهر سیل زده« آق قلا» رایگان شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان گفت که سوخت به اندازه کافی در استان وجود دارد و سوخت رسانی به قایق ها و خودروهای امدادی در منطقه سیل زده آق قلا و سایر شهرهای تحت تاثیر ناشی از سیل رایگان انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عیسی افتخاری اظهار داشت که نیروهای شرکت نفت گلستان با امکانات مورد نیاز در مناطق سیل زده حضور و فعالیت دارند و با تمام قوا مشغول سوخت رسانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه سوخت رسانی به قایق ها، خودروهای امداد و نجات، تراکتورها، خودروهای خبری و سایر خودروهایی کاربردی در منطقه بطور رایگان و مستمر در حال انجام است، اضافه کرد: این کار با همکاری فرمانداری شهرستان های خسارت دیده، شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان و حوزه پدافند غیرعامل انجام می شود.

وی افزود: هیچ قایقی بدون سوخت در منطقه از جمله در آق قلا نمی ماند ضمن اینکه هر فروند قایق یک ۲۰ لیتری به صورت آماده در داخل خود ذخیره دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان خاطرنشان کرد: نفتکش ها و تانکرهای سوخت به میزان کافی در مناطق سیل زده استان مستقر هستند.

افتخاری بیان داشت: در خصوص نفت سفید و گاز مایع هم مشکلی وجود ندارد و سوخت دوم و جایگزین بخش های کشاورزی و راه آهن و سایر بخش ها به مقدار مورد نیاز در استان گلستان تامین شده و مشکلی نداریم.

وی در خصوص توییت دکتر آشنا مشاور رییس جمهوری مبنی بر کمی سوخت در گلستان اظهار کرد: اصل مطلب توسط فرد دیگری نوشته شده و برای مشاور رییس جمهور ارسال شده و ایشان هم اصل مطلب را بارگذاری کرده اند.

در همین پیوند و بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا طی روزهای گذشته افزون بر ۲۰۰ قایق از بندرترکمن و گمیشان توسط داوطلبان، نیکوکاران، صیادان و سایر افراد به آق قلا منتقل تا برای جابه جایی مردم از آن استفاده شود.

این قایق ها در شهرهای ساحلی گُمیشان و بندرترکمن که در نزدیکی آق قلا قرار دارد؛ برای اموری همچون ماهی گیری و صید استفاده می شود.

افزایش قایق در آق قلا تقاضا را برای سوخت بیشتر کرده و برخی اهالی گفته اند برای تامین سوخت یکی دو ساعت معطل شده اند با این حال جایگاههای عرضه سوخت اعم از بزرگ و اتاقکی دایر هستند.

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا