امور زیربناییراه و ساختمان

سال ۹۸ جهش قیمتی در بازار مسکن وجود ندارد

پیش بینی یک‌نماینده مجلس:

بهادری گفت: سال ۹۷ به لحاظ قیمتی یک سال پر جهشی برای مسکن بود و بعید به نظر می‌رسد که در سال ۹۸ باز هم شاهد افزایش قیمت باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه بازار مسکن یک بازار پلکانی است، گفت: در سال‌های گذشته تغییرات پلکانی قیمت هر ۲ تا ۳ سال رخ می‌داد، اما سال ۹۷ شاهد یک تغییر قیمتی بزرگ بودیم به طوری که قیمت‌ها با افزایش ۹۰ درصدی روبه رو شد.

وی ادامه داد: سال ۹۷ به لحاظ قیمتی یک سال پر جهشی بود و بعید به نظر می‌رسد که در سال ۹۸ باز هم شاهد افزایش قیمت باشیم.

همچنین بخوانید

بهادری از تثبیت شرایط اقتصادی و بازار مسکن در سال جدید خبر داد و گفت:  آمارها و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال ۹۸ شرایط اقتصادی به سمت تثبیت حرکت کند و همین امر باعث می‌شود که بازار مسکن از تب و تاب قیمتی بیافتد.

وی افزود: در ابتدای سال ۹۸ بازار مسکن کم‌کم از حالت رکود خارج می‌شود و قیمت ها به سمت نزولی شدن حرکت می‌کند.

مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه به دلیل مشکل فروش نفتی که در کشور ایجاد می‌شود اثرات روانی بدی بر بازار مسکن حاکم خواهد شد، گفت: همین موضوع باعث نوسانات قیمتی خواهد شد، اما می‌توانیم با مدیریت صحیح مانع از ایجاد افزایش قیمت شویم.

بهادری اظهار کرد: در بودجه سال ۹۸ برای مشکل فروش نفت تدبیراتی در نظر گرفته‌ایم تا اثرات روانی آن کمتر شود به همین منظور نگرانی از بابت قیمت در اردیبهشت ماه وجود ندارد.

وی توضیح داد: افزایش و نوسانات قیمتی در بازار و اقتصاد کشور باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه مسکن شده است، اما با برنامه ریزی‌های دقیق، افزایش تولید و همچنین توازن در عرضه و تقاضا می‌توانیم بازار مسکن را به رونق برسانیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: تسهیلات مسکن باید به سمت تولید مسکن هدایت شود تا بتوانیم میزان تقاضاهای اقشار کم درآمد و با درآمد توسط را تامین کنیم.

 

منبع
باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا