انرژی

آخرین خبر از روشنایی در مناطق سیل‌زده

مدیرکل دفتر فنی توزیع شرکت توانیر گفت: ارتفاع آب در مناطق سیل زده روبه کاهش است و با عبور سیل، می‌توان برق مناطق سیل زده را وصل کرد.

مسعود صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده مشکل برق در آق قلا است، اظهار کرد: در این مناطق برق شش فیدر شامل ۲۷ ترانس به دلیل رعایت مسائل ایمنی قطع است تا از برق گرفتگی شهروندان جلوگیری شود.

وی با تاکید به این مساله که مشکل فنی در شبکه توزیع وجود ندارد و تنها به دلیل رعایت نکات ایمنی است که برق مناطق سیل زده قطع است، تصریح کرد: در برخی مناطق مانند گالیکش، و مینودشت برق نزدیک به ۲۰۰ مشترک روستایی به دلیل رانش زمین و بسته شدن راه‌های دسترسی قطع است که بلافاصله پس از باز شدن راه دسترسی توسط ارگان‌های مربوط، می‌توان مشکلات شبکه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر طرف و برق این مناطق را نیز وصل کرد.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر فنی توزیع شرکت توانیر در تشریح بخشی از تلاش‌های صورت گرفته گفت: پرسنل برق گلستان برای برق‌دار کردن برخی نقاط حتی با عبور از سیلاب و به خطر انداختن جان خود، اقدام به وصل برق کردند.

صادقی با بیان اینکه تیم فنی توانیر هم اکنون در منطقه به ارزیابی خسارت‌ها و مسائل فنی مشغول است، تصریح کرد: پس از فروکش کردن سیل و اطمینان از ایمنی شبکه‌های برق و جلوگیری از برق گرفتگی مردم، برق منازل وصل خواهد شد اما تعیین میزان خسارت‌ها در یک زمان استاندارد انجام خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه از فردا بازهم بارش‌ها در این مناطق آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد که دوباره شاهد بروز یک سیل به بزرگی قبلی باشیم اما در این خصوص نیز توصیه‌های لازم ارائه شده و پرسنل صنعت برق در آمادگی کامل قرار دارند.

مدیرکل دفتر فنی توزیع شرکت توانیر تاکید کرد: از لحاظ برقی هیچ بحرانی در استان گلستان وجود ندارد و پرسنل صنعت برق در این استان در آمادگی کامل برای رفع مشکلات احتمالی هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا