امور زیربناییراه و ساختمان

پروازها در فرودگاه گرگان فعال است / سیل تاثیری در خدمت‎رسانی مسافری و امدادی فرودگاه نداشت

فرودگاه گرگان مدیرکل فرودگاه‎های استان گلستان از عملیاتی و فعال بودن پروازهای فرودگاه گرگان با وجود سیل‎زدگی و آبگرفتگی بخشی از اراضی این فرودگاه خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از  شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رامین آذری مدیرکل فرودگاه‎های استان گلستان با اشاره به انجام بیش از ۱۰۲ پرواز امدادی و ۱۴ پرواز مسافری در فرودگاه گرگان پس از وقوع سیل شدید در این استان، گفت: مسافران به هیچ عنوان نگران نباشند چراکه بخش اصلی باند، ابنیه و ترمینال‎ مسافری فرودگاه به طور کامل از خطر سیل دور بوده و با تمام امکانات آماده خدمت‎رسانی به مسافران و اعزام و پذیرش هستند.

وی با تاکید بر اینکه راه‎های دسترسی به فرودگاه بویژه از شهر گرگان کاملا باز و بدون خطر است، گفت: این موضوع باعث شده است که تردد برای مسافران و نیروهای امدادی بدون مشکل برقرار باشد و فرودگاه بتواند به صورت مطلوب خدمات خود را به شرکت‎های هواپیمایی، مسافران و نهادها و ارگان‎های امدادی ارائه دهد.

وی در مورد آبگرفتکی بخشی از اراضی انتهای باند فرودگاه، گفت: این بخش به شهر آق قلا که عمده سیل در آن جاری شده، نزدیک است و در این منطقه حجم عظیمی از آب با ارتفاعی در حدود دو متر و در وسعت چند کیلومتری به راه افتاده که باعث شده است بخشی از چراغ‎های اپروچ و سامانه کمک ناوبری DVOR در محاصره آب قرار گیرد.

مدیرکل فرودگاه‎های استان گلستان ادامه داد: ما تمام کارهایی که به عنوان متولی فرودگاه گرگان نیاز بود انجام شود، انجام داده‎ایم. برای جلوگیری از تخریب و به خطر افتادن این سامانه‎های حساس، مسئولان و ادارات استانی در حال تلاش هستند و قول مساعد داده‎اند.

آذری ادامه داد: در این زمینه باید دو کار توسط اداره کل مدیریت بحران استان، آب منطقه‎ای استان و دیگر دست‎اندرکاران انجام شود یکی اینکه حجم آب ورودی به منطقه کاهش یابد و دوم سرعت تخلیه آب از منطقه افزایش یابد.

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه این آبگرفتگی تاثیری بر ایمنی پروازهای امدادی و مسافری ندارد، ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش مسئولان استان، تا ۲۴ ساعت آینده این فرودگاه بتواند دو سامانه کمک ناوبری خود را از خطر آسیب‎های جدی حفظ کند تا به‌تدریج شرایط با فروکش کردن آب به حالت عادی باز گردد.

یادآور می شود؛ از ابتدای زمان وقوع سیل تاکنون بیش از ۳۰۰ پرواز امدادرسانی در فرودگاه گرگان انجام شده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا