بورسبورس اوراق

احتمال کسب بازده ۱۵ درصدی در فصل بهار به شرط آرامش در فضای سیاسی/ عرضه و تقاضا افزایش می‌یابد

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید، با توجه به اینکه به فصل برگزاری مجامع و تقسیم سود شرکت‌های بورسی نزدیک می‌شویم، عرضه و تقاضا نیز به تبع این موضوع افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با توجه به اتفاقات پر فراز و نشیبی که طی سال گذشته در بازار سهام روی داد، پیش‌بینی عملکرد بازار در آینده پیش رو از اهمیت بسزایی برخوردار است، در همین رابطه ولید هلالات کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اقتصاد آنلاین پیش‌بینی کرد در صورتی که اتفاق خاصی در حوزه سیاست خارجی رخ ندهد، در سه ماه آتی می‌توان بازدهی ۱۵ درصدی بازار سهام را انتظار داشت.

وی با بیان اینکه در این ماه‌های منتهی به برگزاری مجامع، تقاضا برای خرید سهام شرکت‌ها افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: در مقابل نیز کسانی که در قبل از سال سهام‌های خود را نفروخته‌اند، نیز سهام‌های خود را نیز تا بعد از تقسیم سود شرکت‌ها نگه می‌دارند، ولی در این بین حقوقی‌ها احتمالا به تقاضاهای به وجود آمده پاسخ خواهند داد و بر این اساس عرضه و تقاصا افزایش پیدا خواهد کرد.

هلالات افزود: با این تفاسیر فشار خروج نقدینگی و سرمایه در ایام پیش رو از بورس کاسته خواهد شد و این امر به افزایش ارزش سهام شرکت‌ها و رشد ساخص کل کمک شایانی خواهد کرد.

همچنین بخوانید

این کارشناس بازار سرمایه در عین حال تاکید کرد: از مسائلی که در حوزه سیاست خارجی بخصوص در اردیبهشت ماه که موعد تمدید معافیت نفتی کشورمان است نباید غافل شد، اگر آن‌ها تمدید شوند، می‌توان به بازدهی بورس امید بست، اما اگر این امر با مشکلاتی از سوی آمریکا مواجه شود، آن زمان ممکن است اتفاقات دیگری روی دهد.

وی همچنین به توافق تجاری چین و آمریکا و یا عدم توافق آن‌ها اشاره کرد و گفت: این امر تاثیر بسیار مستقیمی بر روی سهام‌ کامادیتی خواهد گذاشت و آن‌ها بسته به توافق و یا عدم توافق آمریکا و چین مسیرهای بسیار متفاوتی را طی خواهند کرد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا