بورسبورس اوراق

جذب سرمایه گذاران خارجی در بازارهای نوظهور

فدراسیون جهانی بورس ها منتشر کرد؛

گروه بین المللی صنعتی برای بورس ها و نهادهای تسویه مرکزی، ۱۵ مارس در لندن، میزبان یک هم اندیشی یک روزه، با هدف جذب سرمایه گذاران در بازارهای نوظهور بودند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از دبیرخانه فدراسیون جهانی بورس ها، در این هم اندیشی اعلام شد که حدود ۷۰ درصد اعضای فدراسیون جهانی بورس ها، از بورس ها و سپرده گذاری های بازارهای نوظهور و سرحدی هستند.

حمایت از رشد و توسعه این بازارها، تعهد اصلی راهبردی فدراسیون است. این حمایت اشکال متنوعی دارد که از جمله آن ها، ظرفیت سازی و برگزاری کارگروه هایی برای به اشتراک گذاری اطلاعات، ایجاد استانداردها و بهترین روش های اجرایی برای انجام تحقیقات مبتنی بر تجربه در خصوص ساختار بهینه بازار است.

این هم اندیشی، توسط گروه کاری بازارهای نوظهور فدراسیون اداره می شود. گروه کاری شامل ۲۸ عضو است که نقش آن توسعه بخش های همرسانی اطلاعات و آموزشی مرتبط با بورس های نوظهور و پیشنهاد موضوعات پژوهشی مربوط به این بازارها است .

دو پژوهش اخیر انجام شده توسط فدراسیون که زیرساخت این هم اندیشی را شکل دادند، عبارتند از: جذب سرمایه گذاران بین المللی به بازارهای نوظهور و دیدگاه سرمایه گذاران برای فعالیت در بازارهای نوظهور و سرحدی ـ از منظر سرمایه گذار.

نکات کلیدی مطرح شده در این نشست عبارتند از

رشد اقتصادی آتی از بازارهای نوظهور نشات می گیرد؛ نه بازارهای توسعه یافته.

سرمایه گذاران خارجی موجب تنوع پایگاه سرمایه گذاران، دسترسی به نقد شوندگی بیشتر، بهبود رویه کشف قیمت و افزایش اعتبار بازار می شود.

با وجود اهمیت زیر ساخت، داشتن محیطی سالم در بازارهای سرمایه، از اهمیت ویژه ای برای جذب سرمایه گذارهای خارجی برخوردار است.

تنوع سرمایه گذاران بومی، متنوع و فعال موجب جذب سرمایه گذار خارجی می شود.

بورس های نوظهور باید از بخش های بالادستی پشتیبانی شوند ـ رهبران سیاسی یا سیاست گذاران باید از نقش بورس ها در توسعه و رشد اقتصادی حمایت کنند.

از نگرانی های سرمایه گذاران خارجی، راهبری شرکتی و نحوه مدیریت فرصت ها و ریسک های زیست محیطی، اجتماعی و راهبری توسط شرکت هاست و  این موضوع نیازمند همکاری شرکت ها در هر دو بازارهای نوظهور و توسعه یافته است.

سرمایه گذاری بر روی شاخص، محرکی بزرگ برای سرمایه گذاران بین المللی در بازارهای نوظهور است.

تعامل شرکت های بازارهای نوظهور با سرمایه گذاران بین المللی و درک نیاز برای مدیریت اثر بخش روابط سرمایه گذاران رو به بهبود است. در عین حال، سرمایه گذاران بین المللی هم باید تفاوت های فرهنگی بازارهایی که در آن ها سرمایه گذاری می کنند و نحوه برخورد آنها با سرمایه گذاران را درک کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا