بورسبورس اوراق

سبزپوشی «سمگا» در نخستین روز معاملاتی سال/ رشد ۱۰ درصدی قیمت پس از دو هفته تعلیق

نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) امروز به تابلوی معاملات بازگشت. بازگشت این نماد به تابلوی معاملات فرابورس در نخستین روز معاملاتی سال جاری پس از آن صورت می‌گیرد که اطلاعیه تعلیق این نماد در ۱۸ اسفندماه سال گذشته به توقف معاملات این نماد تا پایان سال ۹۷ انجامید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) امروز به تابلوی معاملات بازگشت. بازگشت این نماد به تابلوی معاملات فرابورس در نخستین روز معاملاتی سال جاری پس از آن صورت می‌گیرد که اطلاعیه تعلیق این نماد در ۱۸ اسفندماه سال گذشته به توقف معاملات این نماد تا پایان سال ۹۷ انجامید.

این تعلیق که به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر انجام شد، منجر به پیگیری معاملات این نماد در روزجاری شد. بازگشایی «سمگا» امروز پس از آن صورت گرفته که شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی طی شفاف سازی‌های انجام شده، توضیحات مقتضی را در خصوص صورت‌های مالی شش ماهه به سازمان بورس ارائه کرد.

بر این اساس «سمگا» اعلام کرده است که شرکت طی دوره شش ماهه اول سال مالی ۱۳۹۷ اقدام به فروش سهام شرکت نگین افق نیایش (سهامی خاص) کرده است.

بنا بر آنچه که شرکت پیشتر افشا کرده است هشت میلیارد تنومان از مبلغ این معامله به صورت نقد و باقی آن صرف تسویه تسهیلات مالی شرکت‌های گروه شده است. مابقی مبلغ یاد شده که موجب افزایش سرفصل حسابهای دریافتی های شرکت شده است مربوط به تسهیلات شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات میزان ۲۲۱ میلیارد تومان و شرکت سینا تجارت بامداد البرز مبلغ ۷۸ میلیارد تومان بوده است.

لازم به ذکر است که از میان مبالغ یاد شده، آن بخش از بدهی که مربوط به شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات (سهامی خاص) است، با توجه به افزایش سرمایه درجریان آن شرکت در پایان سال مالی به سر فصل سرمایه گذاری ها منتقل خواهد شد.

در خصوص مبلغ ۷۸ میلیارد تومان شرکت سیتا تجارت بامداد البرز نیز مبلغ ۵۱ میلیارد تومان نقدا و یک فقره چک به مبلغ ۲۷ میلیارد تومان به سر رسید ۱۵ خردادماه ۱۳۹۸ دریافت شده است.

گفتنی است، در رابطه با مبلغ ۸۲ میلیارد تومان شرکت تندیس تجارت باختر مبلغ ۵۸.۷ میلیارد آن از محل تسویه سرفصل حسابهای پرداختی که در سنوات قبل ایجاد شده وصول گردیده و الباقی در حسابهای دریافتی منظور شده است.

همان طور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، امروز و پس از آنکه توضیحات یاد شده به اطلاع سازمان بورس و فعالان بازار سهام رسید، نماد معاملاتی «سمگا» بازگشایی شد. این بازگشایی که با استقبال سهامداران مواجه شد، قیمت هر سهم سمگا را با افزایش ۱۰ درصدی مواجه کرد. بر این اساس نماد یاد شده که آخرین معاملات خود در ۱۵ اسفندماه سال گذشته را در محدوده قیمت ۴۰۵ تومان پشت سر گذاشته بود امروز و در آخرین معاملات خود به قیمت ۴۴۴ تومان رسید و با افزایش قیمت پایانی تا سطح ۴۳۸ تومان (۷.۹۳ درصد) به انتظار ادامه معاملات در روز آتی نشست.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا