انرژی

قطع برق ۵۰ روستا در پی سیلاب لرستان

مدیرکل دفتر بحران وزارت نیرو گفت: به دلیل سیلاب به وجود آمده در استان لرستان، حدود ۵۰ روستا در شرایط بی‌برقی و تقریباً ۶۰ روستا در قالب مجتمع آبرسانی در شرایط بی‌آبی قرار گرفته‌اند.

میثم جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تأمین آب و برق مناطق سیل زده در استان لرستان در نظر گرفته شده است، گفت: تا پایان امروز مشکل ۱۰ روستا برطرف خواهد شد اما به دلیل اینکه در بخش پلدختر آبگرفتگی زیادی وجود دارد، احتمالاً رفع مشکل ۴۰ روستای دیگر طولانی خواهد بود.

وی درباره آخرین وضعیت استان گلستان و مازندران نیز گفت: در حال حاضر برق تمام بخش‌های گلستان و مازندران وصل شده است و فقط در هشت روستای استان گلستان مشکل تأمین آب داریم که این مساله نیز با تجهیز تانکرهای آبرسانی و آب‌های بسته‌بندی برطرف شده است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز ما روی استان لرستان و حوزه کرخه و دز است، گفت: از یک ماه پیش پیش‌بینی‌هایی لازم را در این حوزه داشته‌ایم و به همین دلیل سد کرخه و دز به حد کافی خالی بودند تا بتوانیم مدیریت مخازن را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در ۱۰ استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال بختیاری، لرستان، فارس، کرمانشاه، اصفهان، ایلام، کردستان، همدان، کرمان، آذربایجان غربی، زنجان و خراسان رضوی که برای سیل هشدار داده شده بود، تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا