امور زیربناییراه و ساختمان

شروع عملیات ساخت یک‌هزار واحد مسکونی در شهر جدید بینالود در سال ۹۸/ ضرورت تعیین تکلیف ۱۸۰۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی

حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود ساخت اولین کتابخانه عمومی شهر را یکی از پروژه‌های اولویت‌دار این شهر در سال ۹۸ اعلام کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا پروژه خط ریلی بینالود را به نتیجه برسانیم، در مرحله اول، این خط ریلی باید از ایستگاه ابومسلم به طول ۷ کیلومتر به بینالود متصل شود و فرآیند تملک اراضی را امسال انجام و عملیات اجرایی را توسط شرکت راه‌ آهن آغاز کنیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود در تشریح مهمترین اقدامات این شهر جدید در سال ۹۷ ، بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح موجود در این شهر که بخش مسکونی منطقه شمالی را به جنوبی متصل کرده است با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در سال ۹۷ با حضور وزیر راه و شهرسازی  افتتاح شد که یکی از اقدامات مؤثر ما در یک سال اخیر به شمار می‌رود.

یزدانی در ادامه با اشاره به افتتاح سالن ورزشی – فرهنگی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع  در سال گذشته اعلام کرد: برای بهره‌برداری اینسالن  هزینه‌ای بالغ بر ۴ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صرف شده است.

این مقام مسئول همچنین افزود: بهسازی معابر ۲ بافت فرسوده موجود در شهر و آسفالت ۵۰ هزار متر مربع و همچنین بازپیرایی یکی از پارک‌های بزرگ شهر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع به ارزش ۱ میلیارد تومان از دیگر اقدامات مؤثر ما در یک سال گذشته به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص آخرین وضعیت سایت مسکن مهر بینالود بیان کرد: شهر جدید بینالود در کل دارای ۳۷۰۰ واحد مسکن مهر است که ۱۸۵۰ واحد آن تاکنون افتتاح و ۱۸۰۰ واحد باقی مانده است.

به گفته یزدانی تعداد ۱۸۰۰ واحد از واحدهای باقیمانده فاقد متقاضی بوده که در حال حاضر به جد به دنبال تعیین تکلیف آن‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود ساخت اولین کتابخانه عمومی شهر را یکی از پروژه‌های اولویت‌دار این شهر در سال ۹۸ اعلام کرد و افزود: در این سال تلاش داریم تا پروژه خط ریلی بینالود را نیز به نتیجه برسانیم، طبق مطالعات انجام شده در مرحله اول، این خط ریلی باید از ایستگاه ابومسلم به طول ۷ کیلومتر به بینالود متصل شود که بنا داریم در فرآیند تکملک اراضی را طی امسال انجام و عملیات اجرایی را توسط شرکت راه‌ اهن آغاز کنیم.

یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: اگر قطعه اول آزادراه حرم تا حرم از سمت مشهد راه‌اندازی شود، فاصله بینالود تا شهر مشهد را ۱۵ کیلومتر کاهش می‌دهد که امید داریم این پروژه نیز در سال جاری به نتیجه مطلوبی برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استقرار اداره گمرک در شهرک صنعتی بینالود و همچنین آغاز طرح تولید و عرضه مسکن حدود ۱۰۰۰ واحد مسکونی در این شهر جدید نیز از دیگر برنامه های ما در سال ۹۸ خواهد بود که در دستور کار قرار دارد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا