امور زیربناییراه و ساختمان

تشکیل ستاد بحران در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌های کشور، از تشکیل ستاد بحران در این شرکت برای مقابله با بحران ناشی از سیلاب خبر داد و گفت: از آسیب به فرودگاه‌های گرگان و خرم‌آباد جلوگیری شده و این فرودگاه‌ها عملیاتی هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین اسفندیاری، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌های کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری این وزارتخانه از تشکیل ستاد بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۱۷ فرودگاه کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم در معرض سیلاب و بارندگی فراوان قرار دارند، امروز کمیته بحران در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تشکیل شد. در این کمیته به صورت تلفنی و ویدئو کنفرانس با مدیران فرودگاه‌های کشور تماس داشتیم و وضعیت این فرودگاه‌ها را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که برای چند استان کشور در روزهای نخستین سال به وجود آمد و بارندگی‌های فراوانی که در این استان‌ها رخ داد، برخی از استان‌ها در معرض سیلاب قرار گرفتند.  در این شرایط فرودگاه‌ها به عنوان نقطه‌ای برای خدمت‌رسانی و امداد سریع، حضور مسئولان از نقاط مختلف برا انجام سازماندهی‌ امداد و نجات و همچنین پروازهای فوق‌العاده برای انتقال کمک‌ها مطرح هستند.

اسفندیاری با اشاره به وقوع سیل در استان گلستان گفت: اولین استانی که در معرض سیل قرار گرفت، استان گلستان بود. من شخصا به همراه همکارانم از بخش‌های مختلف شرکت فرودگاه‌ها در فرودگاه گرگان حاضر شدیم و از این فرودگاه بازرسی کردیم. با اینکه فرودگاه گرگان در این چند روز به صورت مرتب در معرض سیل قرار داشت، با اقدامات انجام شده برای هدایت آب به سمت خارج فرودگاه‌ عوامل پروازی و دستگاه‌های فنی عملیاتی فرودگاه مصون ماندند و هیچ یک از پروازهای فرودگاه تاکنون باطل نشده است.

وی افزود: هم اکنون ۳۸ هکتار از قسمت‌های مختلف فرودگاه زیر آب قرار دارد اما به هیچ یک از عوامل پروازی و دستگاه‌های فنی عملیاتی آسیبی وارد نشده  است و فرودگاه در حال کمک رسانی است. در این چند روز علاوه بر پروازهای معمول، پروازهای فوق‌العاده زیادی در فرودگاه گرگان انجام شد که از آن جمله می‌توان به ۳۱۶ پرواز امدادی هلی‌کوپتر با حضور نهادهای مختلف برای امداد رسانی و انجام فعالیت بهداشتی و پزشکی در نقاط دوردست استان و پروازهایی برای انتقال معاون اول رییس جمهور، وزرای محترم راه و شهرسازی، کشور، اقتصاد، نیرو، جهاد کشاورزی، بهداشت، تعداد زیادی از فرماندهان ارشد لشگری و سایر مسئولان اشاره کرد.

این مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها به فعالیت شبانه‌روزی فرودگاه گرگان اشاره کرد و ادامه داد: همکاران من از جمله مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان به صورت شبانه روزی در فرودگاه حضور داشتند تا با ساماندهی و مدیریت شرایط، تا از آسیب جلوگیری شود و پروازها در امنیت کامل انجام شوند.

قائم مقام مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌های کشور به بارندگی در سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: بعد از گرگان، فرودگاه خرم‌آباد بیشترین درگیری را با شرایط نا مساعد و بارندگی دارد، اما با اقدامات صورت گرفته تا کنون از ورود آب به عوامل پروازی و دستگاه‌های فنی عملیاتی این فرودگاه جلوگیری شده و فرودگاه خرم آباد نیز آماده پذیرش پروازها است.

وی افزود: همچنین فرودگاه‌های دیگر در مناطق تحت تاثیر بارش‌ها مانند فرودگاه‌های ایلام، شهرکرد، فرودگاه‌های استان خوزستان و … آمادگی دارند و می‌توانند به نقاط امدادرسانی سریع تبدیل شوند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا