امور زیربناییراه و ساختمان

بروز سیل در شیراز علت انسانی و محیطی دارد

 

نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وقوع حادثه تاسف بار سیل در شیراز ناشی از عوامل انسانی و محیطی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی اکبری در برنامه «اقتصاد به وقت بهار» رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه اقلیم ایران با تغییرات جدی مواجه و رژیم بارندگی ها نیز عوض شده است.

وی همچنین اظهارداشت: طی چند ساله اخیر بارش باران متاثر از تغییر اقلیم بصورت سیل آسا و یکباره حادث و آثار تخریبی فراوانی در ابعاد گوناگون بر جا می گذارد که از قبل هم زیر ساخت های لازم برای مهار و مدیریت این گونه آب ها در کشور پیش بینی نشده است.

نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم گفت: بخش عمده ای از بروز سیل در شیراز جدا از شرایط اقلیمی به عوامل انسانی مربوط می شود.

وی در ادامه افزود: تخریب حوزه های آبخیز، دخل و تصرف در مسیر رودخانه ها، بستن آبراه ها و بسیاری موارد دیگر منجر به وقوع سیل و به تبع خسارت های مالی و جانی فراوان در این شهر شد.

اکبری به رادیو اقتصاد یادآورشد: بطورکلی بخش عمده بروز حادثه دلخراش شیراز به عوامل انسانی و مدیریت منابع چه در حوزه آب و چه در حوزه طبیعت طی چهار دهه گذشته ربط پیدا می کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا