اقتصاد کلانصوت

فرهاد دژپسند: اقتصاد سیاسی نمی شود

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اقتصاد سیاسی نمی شود اما حاشیه سیاسی روی اقتصاد اثر می گذارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  فرهاد دژپسند در برنامه «بهارپلاک ۹۸» رادیو اقتصاد ضمن تبریک سال نوافزود: علوم اجتماعی را نمی توان بصورت انتزاعی نگاه کرد.

وی همچنین اظهارداشت: اقتصاد در زمره علوم اجتماعی است بنابراین تاثیر و تاثر سایر حوزه ها را بطورکامل باید در این حوزه مورد تاکید قرار داد.

همچنین بخوانید

وزیر اقتصاد و دارایی ضمن اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: رونق تولید جزء نیازهای اجتناب ناپذیر هر جامعه در دنیای امروز است.

وی ضمن تاکید بر این نکته که ۹۸ باید سال رونق تولید باشد، افزود: این «باید» از دو جهت واجد اهمیت فراوان است نخست اینکه امسال «رونق تولید» به عنوان شعار محوری سال از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده ودیگر اینکه شرایط اشتغال، تولید وظرفیت های خالی اقتصاد کشور ایجاب می کند تا از تمامی قابلیت ها و توانمندی ها به بهترین وجه ممکن استفاده تا یک شرایط مطلوبی در جامعه تجربه شود.

دژپسند تصریح کرد: کشور امروز در یک شرایط سخت اقتصادی بسر می برد و دشمن از تمامی عوامل و روزنه ها در حال استفاده تا بر اقتصاد کشور فشار وارد کند.

وی گفت: برای مقابله با فشارها، تهدیدها و تحریم های دشمنان باید از تمامی امکانات و ظرفیت های داخلی در جهت افزایش تولید و رشد اقتصادی بهره جست.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: یکی از نکات ضعف اقتصاد ایران اینکه در مجموع نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید در کشور بسیار کم است.

وی تصریح کرد: اگر نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید از ۵۰ به ۷۵ درصد افزایش یابد بدون شک می توان یک جهشی در رشد تولید و رونق اقتصادی در کشور ایجاد کرد.

دژپسند در ادامه مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: برای تحقق پذیری این مهم باید مجموعه ای از عوامل و زمینه ها را در مملکت فراهم کرد.

وی ضمن اشاره به این مطلب که بهبود فضای کسب و کار از جمله مسئولیت های سنگین وزارت اقتصاد و دارایی است، افزود: بطورکلی در این زمینه باید گام های بلندی برداشت تا سرمایه گذار و فعال اقتصادی اعم از تولید کننده و تاجر بتواند به سهولت در محیطی ایمن و با طیب خاطر فعالیت های خود را دنبال کند.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآورشد: اصلاح و بهبود فضای کسب و کار در کشور امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر و باید با قوت و قدرت هر چه تمامتر به این سمت و سو حرکت کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا