صنعت، معدن، تجارتصوت

اصناف همواره در مسیرتحول رو به جلو

سعید ممبینی در برنامه «بهار پلاک ۹۸» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه اصناف نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، افزود: ارزش خدمات مورد ارائه اصناف به مصرف کنندگان و مشتریان در جامعه برکسی پوشیده نیست بلکه همگان به این مهم واقف هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  وی همچنین اظهارداشت: ناگفته نماند افراد سودجو و فرصت طلب در همه بخش ها حضور دارند و مجموعه اصناف نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: خوشبختانه در حوزه اصناف هم ابزار کافی برای رویایی با تخلفات وجود دارد و هم اینکه واحدهای صنفی به دنبال ایفای نقش حرفه ای خود برای برخورد با این گونه موارد هستند.

وی در ادامه افزود: واقعیت اینکه استفاده از تکنولوژی در عرصه های مختلف به عنوان یک ضرورت در دنیای امروز مطرح است.

ممبینی اظهارداشت: این اتفاق در حوزه اصناف نیز باید حادث شود که البته بخش قابل توجهی از خدمات مورد ارائه از سوی اصناف در حال حاضر مبتنی بر استفاده از فناوری نوین بوده اما هنوز فراگیر نشده است.

وی ضمن اشاره به اینکه هم اکنون کمتر از سه میلیون واحد صنفی در کشور به عنوان اصناف شناخته می شوند، گفت: آنچه مسلم اینکه فرآیند صدور مجوز واحدهای رسمی بایستی از مسیر قانون طی شود که این واحدها از نظر سازمان های نظارتی شناخته شده اند.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین ضمن اشاره به استقرار صندوق های مکانیزه فروش در واحدهای صنفی به رادیو اقتصاد افزود: اصناف از اجرای این قانون استقبال می کند چرا که یکی از دغدغه های همیشگی واحدهای صنفی اعتراض به میزان مالیات بوده است.

وی در ادامه افزود: اگر این فعالیت ها شفاف شود به یقین مسائل و مشکلات مربوط به مالیات واحدها نیزبرطرف و در نهایت به سمت اقتصاد سالم حرکت خواهیم کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا