خودروراه و ساختمانصوت

تصادفات نسبت به سال گذشته افزایش ندارد

جانشین پلیس راه ناجا گفت: تصادفات و تلفات جاده ای نسبت به سال گذشته افزایش نداشته بلکه کم و بیش برابری می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سرهنگ ایوب شرافتی در برنامه «بهار پلاک ۹۸» رادیو اقتصاد ضمن تاکید بر استفاده از سامانه های هوشمند برای کنترل ترافیک در کشور افزود: مقوله مدنظر به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در دنیای امروزمحسوب و باید به این سمت و سو حرکت کرد.

وی همچنین اظهارداشت: سامانه سپهتن در وسائط نقلیه مسافربری و اتوبوس نصب و همینطور در سایر ناوگان حمل و نقل کشورنیز در حال گسترش است.

همچنین بخوانید

جانشین پلیس راه ناجا گفت: بهره گیری از تجهیزات و فناورهای روز درکنترل ترافیک منجر به کاهش حوادث به خصوص مرگ و میر جاده ای خواهد شد.

وی در ادامه افزود: واقع مطلب اینکه با نصب سامانه سپهتن در اتوبوس و سایر وسائط نقلیه مسافربری در طول سه سال گذشته موجب کاهش ۵۰ درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سه ساله ماقبل شده است.

شرافتی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور به رادیو اقتصاد اظهارداشت: بارش برف در استان لرستان «اکثر محورها» و در استان همدان «ارتفاعات» گزارش شده است.

وی همچنین گفت: استان های ایلام، کرمانشاه، گیلان، لرستان و همدان در اکثر محورها، استان مازندران محور نور، استان کردستان محورهای قروه – همدان و سنندج- همدان با بارش باران مواجه و سطح معابر هم بسیار لغزنده است.

جانشین پلیس راه ناجا افزود: مه گرفتگی در گردنه اسدآباد استان همدان و محدوده گردنه زالیان در محورلرستان – بروجرد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: ترافیک نیز در آزاد راه تهران به کرج محدوده گرم دره از پل کلاک تا پل فردیس نیمه سنگین، آزاد راه کرج به قزوین نیمه سنگین، جنوب به شمال محور کرج- چالوس پرحجم، جنوب به شمال محور هراز نیمه سنگین ولی طول محور پرحجم و روان است.

شرافتی یادآورشد: ترافیک در جنوب به شمال محور قزوین به رشت نیمه سنگین اما طول محور پرحجم، آزاد راه قزوین به زنجان طول محور پرحجم، آزاد راه تهران به قم طول محور پرحجم، محور سمنان – دامغان طول محور پرحجم ولی روان و همینطور آزاد راه های مشهد – چناران، مشهد – باغچه و مشهد – ملک آباد طول محور پر حجم گزارش شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا