ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

درآمد سالیانه هواوی برای نخستین بار از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

 

یک گزارش منتشر شده که نشان می‌دهد با وجود تحریم از سوی آمریکا٬ درآمد سالیانه هواوی برای نخستین بار از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از گجت نیوز، روز جمعه شرکت هواوی٬ آمار مالی سال ۲۰۱۸ خود را اعلام کرد که به افزایش چشمگیر ۱۹.۵ درصدی درآمد سالیانه هواوی نسبت به سال ۲۰۱۷ اشاره دارد. سودآوری حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند هواوی نیز نسبت به سال گذشته رشد ۲۵.۱ درصدی داشته است. به طور کلی درآمد سالیانه هواوی در سال گذشته میلادی ۱۰۷.۱۳ میلیارد دلار بوده است. این نخستین باریست که درآمد هواوی طی یک سال از صد میلیارد دلار می‌گذرد.

به طور کلی سودآوری هواوی نسبت به سال ۲۰۱۷ بهبود پیدا کرده است. این گزارش می‌گوید سود خالص هواوی برای سال ۲۰۱۸ حدود ۸.۸ میلیارد دلار بوده٬ در حالی که سال ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته‌ی آن افزایش تنها ۰.۴ درصدی را تجربه کرده بود. بدین ترتیب ۲۰۱۸ را از هر لحاظ می‌توان یک سال عالی برای هواوی دانست.

درآمد سالیانه هواوی با وجود تحریم آمریکا رکورد زد

با وجود موفقیت حاصل شده٬ این شرکت به خاطر نگرانی‌هایی که در مورد دولت چین وجود دارد٬ تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد. بسیاری از نهاد‌های دولتی در سراسر جهان (به خصوص ایالات متحده) استفاده از زیرساخت‌های شبکه و داده‌ای هواوی را ممنوع کرده‌اند. این چیزیست که هواوی مدت‌هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کند. ماه گذشته این کمپانی میزبان یک رویداد عمومی بود که در آن اعلام کرد از ایالات متحده به خاطر ممنوع کردن استفاده از فناوری‌های هواوی و آسیب رساندن به اعتبار آن‌ها٬ در حالی که هنوز ثابت نشده هواوی یک تهدید امنیتی است٬ شکایت کرده است.

هواوی سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ میلادی به شماره‌ی یک سازندگان گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود. هواوی در فروش و سهم بازار تا ماه جولای ۲۰۱۸ در جایگاه دوم قرار داشت که سامسونگ در بالای آن و اپل نیز به دنبال آن بود. با این روند ما شکی نداریم که هواوی می‌تواند تا چند سال دیگر به بهترین گوشی‌ساز جهان تبدیل شود و آشفتگی سیاسی به وجود آمده نیز نمی‌تواند مانع از رسیدن آن‌ها به هدفشان شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا