ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

وزیر ارتباطات خبر داد: انتقال سایت‌های ارتباطی سیار و اضطراری به خوزستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سایت‌های ارتباطی سیار و اضطراری به استان خوزستان منتقل شده است، گفت: همه شبکه‌های ارتباطی استان خوزستان در حال کار هستند و ظرفیت‌های مازاد نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد جواد آذری جهرمی امروز ۱۶ فروردین ماه در حاشیه بازدید از سد کرخه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته‌های اخیر مرتباً با استاندار و تیم‌های مدیریت بحران خوزستان به واسطه موضوعات ارتباطی که یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار در دوره بحران است، در ارتباط و پیگیر مسائل بوده‌ایم.

وی افزود: به واسطه وجود سدها و مدیریت بسیار خوبی که در خوزستان با همکاری میان وزارت نیرو، مجموعه مدیریت بحران و مردم شکل گرفته است، تبعات سیل‌های بالادستی که می‌توانست اثرات بسیار مخربی در خوزستان داشته باشد، به حداقل کاهش پیدا کرده است.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: آنچه مشخص است، حجم بی سابقه‌ای از آب در سدهای خوزستان ذخیره شده است. این حجم عظیم ذخیره آب برای کشور و همچنین نجات جان بسیاری از مردم توسط سدهای خوزستان انجام گرفته است.

آذری جهرمی با بیان اینکه تالاب‌های خوزستان در بارش‌های اخیر زنده شده اند، ادامه داد: مشکلاتی مانند ریزگردها که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم، طبیعتاً با توجه به این حجم از بارش‌ها امسال کمتر به وقوع خواهد پیوست.

وی بیان کرد: قطعاً علی رغم کنترل بسیاری از شرایط، به مردم خسارت‌هایی در اثر سیلاب اخیر وارد شده است و دولت تقبل کرده این خسارت‌ها را به مردم جبران کند. شرایط اکنون در خوزستان یک شرایط کنترل شده است و به نحوی مدیریت در خوزستان انجام گرفته که حداقل خسارت‌ها به مردم وارد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه ارتباطات تمهیدات لازم اندیشیده شده است، گفت: سایت ارتباطی شهرستان بستان یکی از نقاطی است که احتمال آبگرفتگی دارد. سایت پشتیبانی برای این سایت ارتباطی در نظر گرفته شده و به محض اینکه مشکلی برای آن به وجود بیاید، سایت پشتیبان وارد عمل خواهد شد و امکان بازیابی آن وجود دارد.

آذری جهرمی ادامه داد: همه شبکه‌های ارتباطی استان خوزستان در حال کار هستند و ظرفیت‌های مازاد نیز در نظر گرفته شده است. همچنین سایت‌های ارتباطی سیار و اضطراری به استان خوزستان منتقل شده است تا شاهد مشکلی در بحث ارتباطات در خوزستان نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای مدیریت ارتباطات بحران اندیشیده شده است و تاکنون خوشبختانه با توجه به مدیریت صحیحی که در بحث منابع آبی انجام گرفته نیازی به استفاده از آنها نبوده است.

انتهای پیام / ‏

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا