امور زیربناییراه و ساختمان

خسارت به ۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور ناشی از وقوع سیل/در ایلام ۱۹ روستا فاقد ارتباط با اطراف خود هستند

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۱۳ هزار کیلومتر در بیش از ۸ هزار نقطه دچارآسیب دیدگی بر اثر وقوع سیلاب از نوع آب بردگی، آب‌شستگی و رانش شده‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ‌ با اشاره به ابعاد خسارات سیل در ایام نوروز، اظهار داشت: شاهد بازگشایی درهای رحمت الهی و بارش کریمانه بر کشور به اذن خداوند بودیم که بعد از یک دهه کم بارشی و خشکسالی، سرزمین‌ها سیراب و ۷۵ درصد سد‌های کشور پر شد، در مقابل با جاری شدن سیل در ایام نوروز شاهد وارد شدن خسارت به املاک، مستقلات، دارایی‌ها و زندگی مردم  بودیم، باید در نظر داشت که درد و رنج وارده به مردم از صندوق خاطرات آن‌ها پاک نخواهد شد.

اسلامی افزود: در ایلام ۱۹ روستا همانند جزیره فاقد ارتباط با اطراف خود هستند که نیازمند حضور تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت راه‌آهن را می‌طلبد. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، حدود ۱۳ هزار کیلومتر در بیش از ۸ هزار نقطه دچارآسیب دیدگی بر اثر وقوع سیلاب از نوع آب بردگی، آب‌شستگی و رانش شده‌اند که نیازمند تمهیدات مستحکم، کنترل کننده و باز دارنده برای برقراری عبور و مرور برای مردم است.

وی با بیان اینکه نوع دوستی ایجاب می‌کند به یاری همنوعان خود بشتابیم، خاطرنشان کرد: فارغ از کمک‌های دولتی به مردم مناطق سیل زده، سعی شود به صورت خودجوش نیز کمک‌هایی در حد بزاعت خود هر چند اندک فارغ از مادی یا غیرمادی بودن اهدا شود.

اسلامی با اشاره به تاثیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی بر زندگی مردم یادآور شد: با توجه به تاثیر مستقیم این وزارتخانه بر زندگی مردم، باید فعالیت‌ها متعهدانه و با انگیزه به یک فرهنگ تبدیل شده همچنین با روی گشاده انجام شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش شبانه روزی عاشقانه و خالصانه تمامی مدیران و کارکنانی در ایام نوروز و وقوع سیلاب‌ها تاکید کرد: نیاز به عملکرد جدی و متفاوت از گذشته است و شرایط ایجاب می‌کند در شهرسازی به ویژه در مناطق پر بارش یک بازنگری با همکاری تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه مسکن و شهرسازی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بازبینی مطالعات هیدرولوژی و توپوگرافی راه‌ها و ابنیه فنی به ویژه در مناطق سیل زده بیان داشت: این موارد باید در کمیته ارزیابی و آسیب‌شناسی با حضور مهندس مشاور و پیمانکار مورد بررسی قرار گیرند و در صورت وجود هرگونه ایراد با آنها برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد. همچنین در صورت وجود، داده‌های جدید جایگزین داده‌های قبلی شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدام باید سریع و فوری، حوزه به حوزه، استان به استان مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و پیرو آن دستورات لازم ابلاغ شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا