امور زیربناییراه و ساختمان

وزیر راه و شهرسازی: سیلاب‌های اخیر ۵۵ هزار مسکن را ویران کرد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق برآورد اولیه، آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر به بیش از ۵۵ هزار واحد مسکونی نیاز دارند گفت: کشور به تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی با بیان اینکه آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر به بیش از ۵۵ هزار واحد مسکونی نیاز دارند گفت: با توجه به نام گذاری سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و سهم قابل توجه وزارت راه و شهرسازی در چرخه تولید، برنامه‌های ابلاغی باید با سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه «کشور در رکود نمی‌ماند و راه پیشرفت از مسیر خودباوری و استفاده از منابع داخلی است» افزود: کشور به تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد.

همچنین بخوانید

وی خاطرنشان کرد: تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی تشویق و حمایت از انبوه سازان برای ورود به عرصه ساخت و ساز است که منجر به رونق فضای کاری صنایع وابسته حوزه مسکن و ساختمان،‌ جامعه مهندسی و نظام کاردانی می‌شود.

اسلامی بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی باید کمک کند تا تمامی مراحل ساخت و ساز بر اساس استانداردها انجام گیرد تا مانع از هدر رفت منابع بر اساس ساخت و ساز غیر استاندارد شود.

وی با مرور اتفاقات حوزه حمل‌ونقل در سال ۹۷ یادآور شد: در سال گذشته سه اتفاق خوب در حوزه حمل‌ونقل رخ داد که شامل امضای مبادله تفاهم‌نامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری، تفاهم نامه اجرای طرح ملی ارتقای ظرفیت ساخت و تعمیر شناور در کشور، تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای می‌شود که هر کدام سرفصل‌های مهم در حوزه حمل‌ونقل محسوب می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به اتصال چهار مرکز استان به شبکه ریلی در سال گذشته و وجود تقاضا برای سفر، انتظارها برای افزایش سطح سرویس‌ها بیشتر است و امضا تفاهم‌نامه مذکور بی شک صنعت ریلی شکوفا خواهد شد.

اسلامی در ادامه عزت ملت شریف ایران در تمام جهان را بی بدیل خواند و  گفت: روح امام خمینی (ره) و شهدا شاد باد، امروز ایران جزو معدود کشورهایی محسوب می‌شود که سفارتخانه‌های امریکا و اسرائیل در آن تصمیم‌گیر نیستند. از طرفی سلطه ستیزی و سلطه ناپذیری جلوه‌های شعار استقلال و حاکمیت ملت ایران است.

وی همبستگی ملی، یکپارچه شدن و هم صدا شدن ملت و دولت در نوروز امسال را جلوه زیبایی از ریشه‌های فرهنگ، ایمان و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دولت شانی جز شان خدمتگذاری ندارد و مردم از ما فقط تحرک و پاسخگویی طلب می‌کنند پس نباید به ضد انقلاب که فقط به دنبال تحقیر و سلطه پذیر کردن است، فرصت سوء استفاده داد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان خطاب به خانواده بزرگ راه و شهرسازی بیان کرد: هم اکنون در مقطع زمانی خاصی قرار گرفته‌ایم که باید فعالیت خود را روز افزون کنیم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا