امور زیربناییراه و ساختمان

آزادسازی ۲۵۱ هزار متر مربع از زمین های دولتی در ایام نوروز

معاون وزیر راه و شهرسازی از رفع فوری ۲۱۱ مورد تعرض به اراضی دولتی در ایام نوروز توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین ومسکن خبر داد و گفت: از ۲۱۲ مورد تعرض گزارش شده به اراضی دولتی ۲۱۱ مورد آن معادل ۲۵۱ هزار مترمربع رفع تعرض شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۲۱۱ مورد تعرض به اراضی دولتی در ایام نوروز توسط یگان حفاظت این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: از مجموع ۲۱۲ مورد تعرض گزارش شده به اراضی دولتی در ایام نوروز ۲۱۱ مورد آن معادل ۲۵۱ هزار متر مربع رفع فوری شده و پرونده یک مورد باقیمانده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی افزود: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در این ایام یک مورد خلع ید و یک مورد قلع و قمع به مساحت ۱۵۱ هزار متر مربع در کل کشور صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این موارد در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی تشدید حفاظت در ایام نوروز به یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن انجام گرفته است، اظهار داشت: در طول ۱۸ روز تعطیلات نوروزی عملیات حفاظت از اراضی به صورت ۲۴ ساعته و با هدایت و کنترل فرماندهان و جانشینان یگان حفاظت استان ها در تمامی کشور صورت گرفت که طی آن بخش قابل توجهی از اراضی دولتی از چنگ زمین خواران خارج شد.

نبیان همچنین بیشترین درصد گزارشات دریافتی وقوع تعرض به اراضی دولتی را متعلق به جنوب سیستان و بلوچستان و بیشترین مساحت رفع تعرض را مربوط به بخش شمالی این استان خواند و گفت: ۳۴ درصد کل رفع تعرضات معادل ۸۵ هزار متر مربع در بخش شمالی استان سیستان و بلوچستان رخ داده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا