انرژی

تحویل موقت واحد سوم ایستگاه تقویت فشار گاز دیلم

سومین واحد ایستگاه تقویت فشار گاز دیلم راه‌اندازی و تحویل موقت شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سومین واحد ایستگاه تقویت فشار گاز دیلم از خط ششم سراسری گاز، به عنوان سی و هشتمین واحد از مجموع واحدهای یکصد دستگاه توربوکمپرسور راه‌اندازی و تحویل موقت شد.
تحویل موقت واحد سوم ایستگاه تقویت فشار گاز دیلم، در روزهای آغازین سال جدید، ساعت ۱۷ روز دوم فروردین ماه ۱۳۹۸ و پس از راه‌اندازی و گذراندن موفقیت‌آمیز بهره‌برداری آزمایشی ۷۲ ساعته صورت گرفت.
این مهم با تلاش همکاران پروژه توربوکمپرسور در شرکت‌های نیرپارس، مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) و مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، با رکوردی کم‌سابقه در فاصله زمانی ۱۰ روزه از ۲ واحد نخست روی داد و سال ۹۸ با کسب افتخاری قابل توجه برای گروه مپنا در این عرصه آغاز شد.
تأسیسات تقویت فشار دیلم با ۱+۳ ردیف توربو کمپرسور (با ظرفیت ۳۶.۵۲ میلیون استاندارد فوت مکعب در روز) با قابلیت تبدیل فشار گاز از ۶۷  به ۹۲ بار است که توسط گروه مپنا احداث شده‌ است.
شایان ذکر است، دو واحد نخست ایستگاه دیلم، ساعت ۲:۴۵ بامداد چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه ۹۷ راه اندازی و تحویل موقت شد. واحدهای اول  و دوم ایستگاه کوهدشت نیز در انتظار آغاز بهره‌برداری آزمایشی و تحویل موقت قرار دارند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا