بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه و مجمع پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان همزمان با اینوتکس ۲۰۱۹ برگزار می‌شود

 

اولین نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۹ با حضور مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس، احمدرضا علایی، مدیر کل دفتر تبادل فناوری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، علی مرتضی بیرنگ، رئیس اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه، احمدرضا علایی، مدیر کل دفتر تبادل فناوری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و اکبر قنبرپور، دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹، ۱۹ فروردین‌ماه در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

 

نوآوری و فناوری زیر یک سقف

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، در ابتدای مراسم از پوستر نمایشگاه بین‌المللی توسط حاضران در نشست رونمایی شد. مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس درباره برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: «این نمایشگاه فرصت خوبی را برای جوانان و استارت‌آپ‌ها فراهم کرده تا بتوانند با اکوسیستم و کسب‌وکارهای کشور آشنا شوند. هم‌زمانی این نمایشگاه با برگزاری مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه نیز این فرصت را برای حضور شرکت‌های خارجی فراهم می‌کند که در جریان فعالیت استارت‌آپی کشور قرار گیرند.»

او در ادامه گفت: «اینوتکس محلی برای گردهمایی کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و رویدادی برای ملاقات متخصصان و کارشناسان، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، مخترعان و سیاست‌گذاران است.»

قنبرپور در ادامه به شعار امسال نمایشگاه اینوتکس اشاره کرد و گفت: «شعار امسال اینوتکس ۲۰۱۹ اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف است. از این رو می‌خواهیم برای این اتفاق نوآوران و فناوران را زیر یک سقف گردآوریم.»

او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه امسال بیش از هشت هزار نفر بازدیدکننده داشته باشیم، گفت: «پیش‌بینی می‌شود تعداد غرفه‌ها بیش از ۴۰۰ شرکت، استارت‌آپ و سرمایه‌گذار باشد و فضای B2B برای ملاقات با سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها در نظر گرفته شود.»

 

رویداد امسال جنبه بازرگانی ندارد

قنبرپورفر سه نقطه متمایز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ را بیان کرد و توضیح داد: «رویداد امسال جنبه بازرگانی نداشته و کلیه شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حاضر در نمایشگاه بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور هستند. از سوی دیگر همه بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور مانند شرکت‌های فناور، استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، مخترعان و غیره می‌توانند در نمایشگاه حضور داشته باشند. همچنین در برگزاری این رویداد، بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور درگیر هستند و رویدادها و بخش‌های جانبی نمایشگاه را برگزار می‌کنند. بخش‌هایی مانند هاب رسانه‌ای و اینو جوان جزو برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.»

او سه هدف اصلی اینوتکس ۲۰۱۹ را برشمرد و گفت: «اولین هدف جریان‌های سرمایه‌گذاری و صاحبان سرمایه است که برای رشد و توسعه خود به دنبال جذب سرمایه هستند. از این رو قرار است رویدادهایی از هفته آینده در شش شهر با هدف معرفی استارت‌آپ برتر به سرمایه‌گذاران برگزار شود. هدف دیگر نمایشگاه مشارکت و همکاری با شرکت‌های فناور و استارت‌آپ‌های داخلی و خارجی است. بررسی چالش‌های اکوسیستم و تولید محتوا هدف دیگر این نمایشگاه است.»

 

پررنگ شدن بعد فناوری و علمی در دیپلماسی کشور

بیرنگ درباره برگزاری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد: «سال گذشته جمهوری اسلامی ایران برنامه برگزاری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه را به سازمان ملل پیشنهاد داد و با به تصویب رسیدن این مجمع قرار است در ۲۰ تا ۲۲ خردادماه اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه برگزار شود.»

در ادامه احمدرضا علایی، مدیر کل دفتر تبادل فناوری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در خصوص برنامه‌های مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه بیان کرد: «اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه که سال پیش به پیشنهاد معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری تصویب شد، مقارن با نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود. از این رو از ۷۹ کشور و سازمان بین‌المللی از سوی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه و وزارت خارجه ایران برای حضور در این رویداد دعوت شده است.»

او با اشاره به اینکه از اهداف اصلی اسکاپ (کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه) دنبال کردن استارت‌آپ‌های فناوری و نقش آنها در توسعه پایدار است، گفت: «در راستای بحث دیپلماسی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، ما با برگزاری این مجمع می‌خواهیم این پیام را برسانیم که دیپلماسی کشور ما به بعد فناوری و علمی هم رسیده است.»

علایی به برنامه دو روزه این رویداد اشاره کرد و گفت: «این رویداد طی یک برنامه دو روزه برگزار می‌شود که روز اول به برگزاری پنج پنل تخصصی پرداخته می‌شود و در روز دوم از ظرفیت هخای نوآوری و فناوری کشور بازید می‌شود.»

او اعلام کرد که زمان برگزاری مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه ۲۰ تا ۲۲ خرداد همزمان با برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ است و در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

همچنین افزود: «افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از از کشورهای دعوت شده به این رویداد به سایت اسکاپ مراجعه کنند.»

 

برگزاری مجمع پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان

در این مراسم قرار بود مهرداد الیاسی، رئیس مجمع پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان نیز حضور داشته باشد و درباره برگزاری این مجمع توضیح دهد. اما به دلیل عدم حضور او صفاری‌نیا توضیح داد: «برنامه دیگری که همزمان با نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود، مجمع پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان است که مدیریت آن را آقای الیاسی بر عهده دارد. در این مجمع قرار است شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان کشور، مدیران و سرمایه‌گذاران مرتبط به تبادل نظر خواهند پرداخت.»

او توضیح داد: «زمان برگزاری این رویداد ۲۰ خردادماه است و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.»

 

حضور ۲۰ شرکت‌کننده خارجی در نمایشگاه

قنبرپورفر در پایان به حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «پیش‌بینی می‌شود که ۲۰ شرکت کننده خارجی در نمایشگاه حضور پیدا کنند. این شرکت‌ها از امکانات ویژه‌ای برخوردار هستند. هر شرکت از یک سال استقرار رایگان در پارک فناوری به شرطی که با شرکت‌های داخلی همکاری کنند برخوردار هستند. همچنین شرکت‌ها مشمول ۲۰ سال معافیت مالیاتی و پروانه اشتغال در پارک فناوری هستند.»

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس نیز قرار است ۱۹ تا ۲۲ خردادماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود.

همچنین تاریخ ثبت نام شرکت‌ها تا ۵ اردیبهشت ادامه دارد و شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت اینتوکس نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا