بورسبورس اوراقصوت

روند حرکت شاخص بورس مثبت است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نگاهی به معاملات بورس نشان می دهد که از ابتدای امسال تا به امروز روند حرکت شاخص بورس مثبت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی حاجی وند در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: روند مثبت شاخص بورس دلائل مختلفی دارد که جو روانی و انتظار مثبت معامله گران از وضعیت بازار سرمایه، افزایش نرخ جهانی نفت و وضعیت جهانی کالاهای اساسی از جمله این موارد است.

وی همچنین اظهارداشت: افزایش نرخ جهانی نفت از مولفه های مهمی که در صنایع مختلف بازار سرمایه اثرگذار بوده به خصوص واحدهای پالایشگاهی سهم خیلی خوبی در افزایش شاخص بورس طی این مدت داشته اند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: وضعیت جهانی کالاهای اساسی نیز اثر خود را در صنایع داخلی گذاشته که این هم عامل محرک مثبتی دیگر در بازار سرمایه بوده است.

وی در ادامه افزود: مجموع این عوامل از ابتدای سال تا به امروز دست به دست هم داده تا شاخص بورس نزدیک به ۸ تا ۹ هزار واحد افزایش داشته باشد و در عین حال بازدهی ۵ تا ۶ درصدی نصیب بازار سرمایه و معامله گران این بازار کند.

حاجی وند ضمن اشاره به اینکه بازارسرمایه نسبت به سایر بازارها روند رو به رشد و مثبت دارد، اظهارداشت: متاسفانه درشرایط کنونی بازارهای دیگر کشور در حالت رکودی بسرمی برند.

وی گفت: احتمال می رود روند مثبت بازار سرمایه کوتاه مدت باشد از اینروباید منتظر شد تا عوامل دیگر از قبیل تحریم های بین المللی، معادلات سیاسی -بین المللی و غیره چقدر در بازار سرمایه می تواند تاثیرگذار باشد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بدون شک این عوامل در آینده نزدیک سمت و سوی بازار سرمایه را تعیین خواهند کرد.

وی در ادامه یادآورشد: شاخص بورس امروز هم مانند روزهای گذشته مثبت و رو به رشد بود و با افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحدی در ارتفاع ۱۸۸ واحد قرار گرفت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا