بورسبورس اوراق

بی‌توجهی بازار سرمایه به اقدام آمریکا علیه سپاه

شاخص‌ها سبزپوش:

یک روز پس از اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران، بورس به این اقدام بی‌توجه بوده و شاخص‌های بورس عمدتاً سبزپوش شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، گرچه روز گذشته رئیس جمهور آمریکا در اقدامی بی‌سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به لیست گروه‌های تروریستی خود اضافه کرد، اما بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران امروز بورس اوراق بهادار تهران با بی توجهی به این اقدام آمریکا، معاملات خود را از سر گرفت به طوری که عمده شاخص‌های بورس سبزپوش بوده و رشد کردند.

امروز و تا لحظه تنظیم گزارش، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۸۰۰ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۹۰ هزار و ۳۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن ۳۴۳ واحد تقویت شده و به رقم ۳۷ هزار و ۸۶ واحد رسید.

تا این لحظه معامله‌گران بورس بیش از یک میلیارد و ۵۵۶ برگه بهادار در قالب ۱۱۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۶۹ میلیارد تومان دادوستد کردند. همچنین شاخص هم وزن تا این لحظه ۴۱۳ واحد رشد کرده و به رقم ۳۷ هزار و ۱۵۶ واحد رسیده است.

امروز نمادهای مهم بورس شامل اخابر، شبندر، رمپنا، فارس، فملی، شپنا، شتران همگی در رشد شاخص کل بورس اثرگذار بوده‌اند. همچنین در فرابورس ایران نیز شاخص کل تا این لحظه ۲۲ واحد رشد کرده و به رقم ۲۴۳۴ واحد و ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۱۴۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

معامله‌گران فرابورسی تا این لحظه بیش از ۴۴۱  میلیون برگه بهادار و اوراق در قالب ۵۹ هزار نوبت معامله به ارزش ۱۵۹ میلیارد تومان دادوستد کرد. نمادهای مارون، هرمز، شاوان، زاگرس، ذوب، بپاس، شپاس در تقویت شاخص فرابورس مؤثر بودند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا