امور زیربناییراه و ساختمان

۳۵ محور استان خوزستان مسدود است/ بازگشایی تمام راه‌های استان لرستان تا چند روز آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۵ محور استان خوزستان به دلیل آبگرفتگی مسدود است، گفت: تنها راه شریانی مسدود در استان محور اهواز- شوش- اندیمشک است و ۷۰ سانت آب بر روی این جاده جاری است و در حال حاضر ترددها از محور جایگزین اهواز- شوشتر- اندیمشک انجام می‌شود.

همچنین بخوانید

عبدالهاشم حسن‌نیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت راه‌های استان خوزستان اظهار داشت: پیش از شروع بارندگی هشدارهایی داده شد و از همان زمان همکاران ما در استان خوزستان اقدام به انجام عملیات راهداری از دو جبهه کاری؛ اول در ساخت و ترمیم سیل بندها و دوم انجام عملیات برای باز نگه داشتن راه‌ها انجام دادند.

وی ادامه داد:۳۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در منطقه مستقر شده‌اند، همچنین ۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری از استان‌های هرمزگان، بوشهر، تهران، یزد، فارس و کهکیلویه و بویراحمد به استان خوزستان منتقل شد و از سوی بخش خصوصی هم ۳۰ دستگاه ماشین آلات تامین کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گشت‌های راهداری در تمام مسیرهای سیلابی حضور دارند، گفت: تنها راه شریانی مسدود در استان محور اهواز- شوش- اندیمشک است و ۷۰ سانت آب بر روی این جاده جاری است. البته در حال حاضر ترددها از محور جایگزین اهواز- شوشتر- اندیمشک انجام می‌شود.

حسن‌نیا با بیان اینکه در مجموع ۳۵ محور استان خوزستان به دلیل آبگرفتگی مسدود است، ادامه داد: با انسداد این محورها راه دسترسی به برخی از روستاهای استان خوزستان قطع شده است اما تمام این روستاها با هشدارهای به موقع تخلیه شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی این محورها باید آب فروکش کند، اظهار داشت: بخش عمده‌‌ای از جاده‌ها در حال حاضر دچار آبگرفتگی شده‌اند و میزان خسارت‌ها مشخص نیست باید برای ارزیابی‌های فنی دقیق آب فروکش کند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر تردد به مسیر خرم‌آباد از مسیر اندیمشک-شوشتر- اهواز برقرار است که این مسیر جنوب کشور را به مرکز متصل می سازد. همچنین از اندیمشک راه ارتباطی به سمت دهلران و ایلام برقرار است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی روستاهای لرستان گفت: برای برقراری راه ارتباطی با چندین روستای استان لرستان نیاز به احداث پل‌های بزرگ است چراکه پل‌های موجود دچار بریدگی‌ها و تخریب‌های قبل توجهی شده‌است.

وی افزود: نصب این پل‌ها آغاز شده‌است و تا چند روز آینده تمام راه‌‌های ارتباطی روستاهای استان لرستان برقرار می‌شود.  

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا