امور زیربناییتعاون و اشتغال

اصلاح محیط کسب و کار شرط رونق تولید

 

قائم مقام دبیرکل و عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اصلاح و بهبود فضای کسب و کار لازمه رونق تولید در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  آرمان خالقی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد با محوریت رفع قوانین زائد در کشور برای تحقق چشم انداز رونق تولید افزود: برای رونق بخشی به تولید و تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه تولید نخستین قدم مساعد کردن محیط کسب و کار برای فعالان اقتصادی در جامعه است.

همچنین بخوانید

وی در ادامه اظهارداشت: صدور مجوز برای راه اندازی کسب و کار در کشور اکنون بسیاردشوار، طولانی و هزینه بر است.

قائم مقام دبیرکل و عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: برنامه ریزی و سیاست گذاری در کشور باید به نحوی باشد که صدور مجوزهای برای راه اندازی کسب و کار آسان و همینطور در کوتاه ترین زمان ممکن با کمترین هزینه صورت گیرد.

وی افزود: علی رغم اینکه قانون بهبود مستمرمحیط کسب و کار مصوب سال ۱۳۹۰ مجلس است متاسفانه مواد مورد پیش بینی در این قانون پس از گذشت هفت سال هنوز در کشور عملیاتی نشده است.

خالقی اظهارداشت: برای اصلاح و بهبود بخشی به فضای کسب و کار بازنگری جدی در حوزه قوانین و مقررات بسیار ضرورت دارد.

وی گفت: جهت تحقق رونق تولید برخی از قوانین مانند قانون پولی و بانکی، قانون تجارت، مالیات بر ارزش افزوده و غیره باید اصلاح و همینطوربعضی از قوانین بر زمین مانده مثل قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و موارد مشابه دیگر باید به معنای واقعی عملیاتی شود.

قائم مقام دبیرکل و عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: لایحه قانون تجارت با پیش بینی یک هزار و ۲۶۰ مورد ماده بیش از ۱۲ سال در مجلس معطل تصویب مانده است.

وی در ادامه یادآورشد: قانون مزبور با توجه به تغییرات مناسبات تجاری دردنیا و همینطور کارایی و اثربخشی بیشتر باید هرچه سریعتربه روز رسانی، تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا