بین الملل

رشد سهام آسیایی به بالاترین میزان ۸ ماهه

روز سه‌شنبه، با خوش‌بینی به اقدامات دولت چین برای تقویت رشد اقتصادی، سهام چین رشد کرد و باعث شد سهام آسیایی به بالاترین سطح ۸ ماهه خود برسد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، با خوش‌بینی به اقدامات دولت چین برای تقویت رشد اقتصادی، سهام چین رشد کرد و باعث شد سهام آسیایی به بالاترین سطح ۸ ماهه خود برسد. هرچند نگرانی‌ها در مورد درآمد شرکت‌های آمریکایی و اجلاس حیاتی برگزیت، سود سهام را محدود کرد.

شاخص‌های سهام اروپایی، آغاز معاملات امروز را با افت شروع کردند. داکس آلمان ۰.۲۱ درصد، فوتسی انگلیس ۰.۰۴ درصد و کاک فرانسه ۰.۰۴ درصد پایین آمدند.

گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۳ درصد بالا رفت و به بالاترین سطح خود از ۹ آگوست سال گذشته تا کنون رسید.

نیکی ژاپن ۰.۱۹ درصد بالا آمد، در حالی‌که سهام استرالیا با رشد جزئی ۰.۰۱ درصدی روبرو شد.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۳ درصد رشد کرد.

در بازارهای چین شاخص سهام شرکت‌های برتر این کشور ۰.۱۵ درصد رشد کرد و شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۷ درصد بالا رفت، در حالی که کامپوزیت شانگهای ۰.۱۶ درصد پایین آمد.

تا ساعت ۱۲:۵۵ به وقت تهران، در معاملات آسیایی شاخص‌های ای‌مینی سهام نزدک و اس‌اندپی، به ترتیب، ۰.۱۹ و ۰.۱۰ درصد رشد کردند و داوجونز ۰.۳۲ درصد پایین آمد.

رشد سهام شرکت‌های برتر چین، که پایه و اساس حرکت رو به بالای سهام منطقه بود، پس از این صورت گرفت که سرمایه‌گذاران واکنش مثبتی به برنامه‌های دولت این کشور برای کاهش محدودیت‌های اقامتی و افزایش هزینه‌کردهای زیرساختی در بسیاری از شهرهای کوچک، نشان دادند.

در خارج از چین، سرمایه‌گذاران توجه خود را به اجلاس بسیار مهم برگزیت و دیدار تجاری چین و اتحادیه اروپا که قرار است در ادامه روز سه‌شنبه انجام شود، معطوف کرده‌اند.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن ۰.۱۵ درصد افت کرد و به ۱۱۱.۳۵ رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا