امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید ۱۴ میلیون تن انواع محصولات دامی

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران از تولید بیش از ۱۴ میلیون تن انواع محصولات دامی طی سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مجید موافق قدیری در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی از این میزان تولید سهم گوشت قرمز هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تن ، شیر بیش از ۱۰ میلیون تن، گوشت مرغ ۲.۲ میلیون تن، تخم مرغ ۸۸۰ هزار تن و عسل ۸۸ هزار تن بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: ارزش ریالی این محصولات با احتساب ارز به نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومان به بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

همچنین بخوانید

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: اگر این میزان تولید با نرخ نرخ ارز آزادحساب شود بدون شک ارزش ریالی این تولیدات از رقم مزبور بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اتفاقاتی که در اقتصاد ایران افتاده به هیچ وجه اتفاقات خوبی نیست.

موافق قدیری اظهارداشت: فعالان اقتصادی همیشه به دنبال یک محیط کسب و کار مناسب هستند تا بتوانند در آرامش خاطر تولید خود را رونق بخشند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: متاسفانه سال گذشته این اتفاق نیفتاد و فعالان اقتصادی دچار روزمرگی شدند.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در بخش دیگری ازمصاحبه افزود: چند سال پیش برنامه این بود که ایران وارد سازمان تجارت جهانی شود.

وی اظهارداشت: همان زمان وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی از بخش های مختلف اقتصادی کشورانجام داد و معلوم شد اگر مرزها برداشته و جمهوری اسلامی وارد سازمان تجارت جهانی شود تنها بخشی می تواند در مواجه با این قضیه دوام و پایداری خود را حفظ کند بخش کشاورزی به خصوص دامپروری است.

موافق قدیری گفت: اگر نرخ ارز واقعی باشد بدون شک بخش کشاورزی ضمن سود دهی می توان در بحث ایجاد ارزش افزوده بالا، اشتغال زایی و رشد اقتصادی در کشور بسیار نقش آفرین باشد.

وی افزود: واقع مطلب اینکه با دخالت های دولت و همینطور تصمیماتی که در خصوص ممنوعیت صادرات برخی از کالاها اعمال می کند همه و همه باعث می شود بارقه های امیدی که در دل فعالان اقتصادی بوجود آمده تا از طریق صادرات بتوانند بخشی از کمبودهای مالی خود را جبران کنند از بین می رود.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران یادآورشد: جدا از این واحدهای تولیدی که در اطراف مرزها با هدف تولید صادرات محور ایجاد شده اند با این گونه رفتارها انگیزه خود را برای تولید و صادرات از دست خواهند داد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا