خودروصنعت، معدن، تجارت

خودروهای خودران تسلا دست‌اندازها را رد می‌کند

رئیس کارخانه خودروسازی تسلا در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده است: سیستم خودران این خودروها در آپدیت بعدی قادر به شناسایی چاله‌ها و عبور کردن از آنها خواهد بود.

به گزارش دیلی‌میل، ایلان ماسک، رئیس کارخانه خودروسازی تسلا در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده است:  سیستم خودران این خودروها در آپدیت بعدی قادر به شناسایی چاله‌ها و عبور کردن از آنها خواهد بود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از فارس، ماسک می‌گوید: جای نگرانی وجود ندارد و و تسلا قرار است یک بار دیگر نرم افزار «اتوپایلوت» را بروز رسانی کند و تحولات عظیمی را در زمینه‌ خودروهای خودران رقم بزند.

کارشناسان می‌گویند، خودروهای خودران در چند سال اخیر راه زیادی را پیموده‌اند و از آزمایشگاه‌ها به خیابان‌های واقعی رسیده‌اند و پیشرفت‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند.

در حال حاضر  سیستم اتوپایلوت می‌تواند سرعت خودرو را با در نظر گرفتن نکات امینی تنظیم کند و هدایت فرمان خودرو را بر عهده گیرد.

اتوپایلوت بر روی دوربین‌ها، سنسورهای اولتراسونیک و رادار متکی است، این قطعات به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد تا محیط اطراف خود را ببیند و نسبت به چیزهایی مانند موانع و خطوط ترافیکی هوشمند عمل کند.

تسلا  از سال ۲۰۱۴ تا به حال از ویژگی‌های خودکار استفاده کرده است و به طور مداوم تلاش می‌کند تا سیستم‌های خود را به سوی بهتر شدن و تکمیل شدن هدایت کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا