صنعت، معدن، تجارت

واردات موی اسب و خاک اره در شرایط تحریمی

رئیس تشکل های کشاورزی کشور گفت: متاسفانه در زمانی که کشور تحت فشارهای بین المللی و تحریم های ناجوانمردانه قرار دارد برخی افراد موی اسب و خاک اره به مملکت وارد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مسعود اسدی درگفتگو با رادیو اقتصاد افزود: حال اگر قانون انتزاع ملغی و اختیارات واردات به وزارت بازرگانی واگذار شود آیا این افراد بجای موی اسب، خاک اره و امثالهم انواع و اقسام محصولات کشاورزی به کشور وارد نخواهند کرد.

وی همچنین اظهارداشت: اگر وزارت بازرگانی تشکیل و قانون انتزاع ملغی شود بیشتر روی واردات محصولات متمرکز و دیرزمانی نخواهد گذشت که همگان شاهد انواع و اقسام میوه های خارجی در بازارهای داخلی خواهند بود.

رئیس تشکل های کشاورزی کشور گفت: تشکیل وزارت بازرگانی شاید اشکال چندانی نداشته باشد اما اگر بخواهند قانون انتزاع را لغو کنند و اختیاراتی که طبق قانون به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده دوباره بازپس گیرندو به وزارتخانه ای دهند که همیشه مدافع تجارت، بازرگانی، واردات و صادرات محصولات بوده بیانگر اینکه قرار نیست اتفاق خوبی برای بخش کشاورزی کشور بیفتد.

همچنین بخوانید

وی در ادامه افزود: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور مدت های مدیدی که نوشداروی رفع مشکلات کشور را به تشکیل وزارت بازرگانی گره زده است.

اسدی تصریح کرد: رئیس قوه مجریه تصور می کند با تشکیل وزارتخانه مزبور مشکلات کشور در بخش های توزیع، تامین و غیره برطرف خواهد شد بنابراین عزم خود را جزم کرده تا این کار انجام شود.

وی به رادیو اقتصاد گفت: ایران به دلیل یکسری ارزش ها، اعتقادات و همینطورآرمان های که ملت به آن متعهد است همیشه در معرض فشار های بین المللی وتحریم ها قرار دارد.

رئیس تشکل های کشاورزی کشورافزود: تحریم های ناجوانمردانه ای که علیه ایران وضع و به تبع فشارهای زیادی به کشور و ملت وارد کردبه هیچ وجه فراموش نخواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه مهمترین مسئله در شرایط تحریمی تامین امنیت غذایی کشور است، اظهارداشت: نقش کشاورزان و فعالیت های کشاوررزی در این عرصه بسیارتعیین کننده است.

اسدی در برنامه روی خط اقتصاد گفت: حمایت از تولید کننده در بحث کشاورزی همان حمایت از کشاورزان است.

وی افزود: سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید نامگذاری شده و همینطور در سالی که دایره تعدی ها و زورگویی های ابرقدرت ها علیه کشور در حال گسترش است باید هرچه بیشتر به فکر تولید داخلی بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا