ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تعیین مهلت فیس‌بوک برای کاربران ویندوزفون

فیس‌بوک اعلام کرده است که تنها تا پایان ماه آوریل ۲۰۱۹ میلادی از گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزفون پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، از آنجایی که گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوزفون هرگز نتوانستند در رقابت تنگاتنگی که میان سیستم عامل‌های موبایل همچون اندروید و آی او اس وجود داشت، موفق شوند حالا به نظر می‌رسد که پشتیبانی بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن های مختلف از آن نیز به پایان رسیده و آنها دیگر تمایلی ندارند برای سیستم عاملی که دیگر طرفدار چندان زیادی در جهان ندارد، آپدیت و به‌روزرسانی منتشر کنند و در حقیقت برای آن صرف هزینه کنند.

در همین راستا، شرکت فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده است که اپلیکیشن های زیرمجموعه آن یعنی اینستاگرام، فیس‌بوک مسنجر، واتس اپ و شبکه اجتماعی فیس‌بوک تنها تا تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۹ یعنی پایان ماه جاری میلادی بر روی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوزفون کار می‌کنند و بعد از آن دیگر هیچ گونه پشتیبانی دریافت نخواهند کرد.

بر اساس وب سایت engadget، سخنگوی شرکت مایکروسافت نیز با انتشار یک بیانیه جدید تأیید کرد که پشتیبانی اپلیکیشن های فیس‌بوک از ویندوزفون تا ۳۰ آوریل ۲۰۱۹ معتبر خواهد بود.

بدین ترتیب کاربران گوشی‌های ویندوزفون با تعویض به موقع گوشی و همچنین تهیه نسخه بک‌آپ و پشتیبان از اطلاعات ذخیره شده خود در اپلیکیشن های مربوطه، از نابود شدن اطلاعات شخصی و موردنیاز خود جلوگیری به عمل بیاورند.

این بدان معناست که اپلیکیشن های زیرمجموعه فیس‌بوک از این تاریخ به بعد در فروشگاه آنلاین و اینترنتی مایکروسافت استور نیز یافت نخواهند شد و کاربران گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون دیگر قادر نخواهند بود برنامه‌های مذکور را دریافت، دانلود و نصب کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا