بانکصنعت، معدن، تجارت

پرداخت وام کم بهره وکمک بلاعوض به اصناف

رئیس اتاق اصناف ایران از پرداخت وام کم بهره و کمک بلاعوض به واحدهای صنفی آسیب دیده ناشی از سیل در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سعید ممبینی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: حادثه سیل اخیر در استان های مختلف بخشی از فعالان اقتصادی از جمله اصناف را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی همچنین اظهارداشت: نوع سیل غافلگیرانه بوده بنابراین هم واحدهای صنفی و هم تجهیزات و کالاها موجود در این واحدها را به شدت دچار آسیب کرده است.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: کارشناسی دقیقی از وضعیت واحدهای صنفی آسیب دیده از سیل در برخی از استان ها به دلیل گستردگی و عمق حادثه هنوز انجام نشده ولی تلاش ها و بررسی ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: برای جبران خسارت این واحدها پیشنهاد پرداخت ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۵ میلیون تومان وام کم بهره با بازپرداخت بلند مدت مطرح شده است.

ممبینی اظهارداشت: پس از برآورد آمار دقیقی از واحدهای صنفی آسیب دیده از سیل کمیته ای تشکیل و دستگاه های متولی ضمن انجام ارزیابی های لازم و قطعی شدن میزان خسارت ها فرآیند در جهت اجرا و پرداخت تسهیلات مورد پیش بینی ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه در خصوص مشکلات بیمه ای واحدهای صنفی پیشنهاداتی هم ارائه و قول همکاری و مساعدت در این زمینه داده شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: دولت با توجه به اهمیتی که برای تمامی بخش ها اعم از کشاورزی، صنعتی و غیره قائل است بدون شک از بخش اصناف هم حمایت های لازم را انجام می دهد.

وی در ادامه به اصناف سراسر کشور اطمینان خاطر داد که نگران نباشند چرا که با توجه به نظر مثبت دولت به یقین تسهیلات مورد پیش بینی بزودی ابلاغ و اجرا خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا