بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

در سال ۲۰۱۸ پولی که مهاجران به وطنشان فرستادند، از ۵۰۰ میلیارد دلار گذشت / بزرگ‌ترین دریافت‌کننده وجوه ارسالی کدام کشور است؟

 

بانک جهانی اعلام کرد مقدار پولی که توسط کارگران خارجی به کشورهای خودشان فرستاده می‌شود به رکورد ۵۲۹ میلیارد دلار در سال گذشته رسید و به یک منبع اصلی تأمین مالی خارجی برای این کشورها در ۲۰۱۹ تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، طبق گزارش بانک جهانی، این مقدار ۹.۶ درصد نسبت به رکورد قبلی ۴۸۳ میلیارد دلار در ۲۰۱۷ افزایش یافته است. انتقال پول به کشورهای فقیر و درحال توسعه ۷۷ درصد وجوه ارسالی در جهان است که طبق گزارشات در ۲۰۱۸، ۶۸۹ میلیارد دلار بود و نسبت به ۶۳۳ میلیارد دلار ۲۰۱۷ افزایش نشان می‌داد. این آخرین اطلاعات مهاجرت و توسعه است که در سال جاری توسط بانک جهانی اعلام شد.

همچنین بخوانید

هند بزرگ‌ترین دریافت‌کننده این وجوه ارسالی به داخل کشور است که به ۷۹ میلیارد دلار در سال گذشته رسید. پول ارسال شده به هند در سه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و از ۶۲.۷ میلیارد دلار ۲۰۱۶ به ۶۵ میلیارد دلار در ۲۰۱۷ رسید. طبق گزارش بانک جهانی، وجوه ارسالی بیش از ۱۴ درصد در هند رشد داشته است. فاجعه سیل در کرالا باعث افزایش کمک مالی مهاجران هندی به خانواده‌هایشان شد.

پس از هند، چین (۶۷ میلیارد دلار)، مکزیک (۳۶ میلیارد دلار)، فیلیپین (۳۴ میلیارد دلار) و مصر (۲۹ میلیارد دلار) قرار داشتند. در سال جاری انتظار می‌رود انتقال پول توسط مهاجران به ۵۵۰ میلیارد دلار برسد و تبدیل به کانال اصلی جریان خارجی پول به داخل کشور برای کشورهای دارای درآمد کم تا متوسط شود.

مقدار کل پولی که در ۲۰۱۸ به جنوب آسیا منتقل شد، ۱۲ درصد رشد داشت و به ۱۳۱ میلیارد دلار رسید که یک رشد ۱۲ درصدی سالانه را نشان می‌دهد. انتقال پول به شرق آسیا و منطقه پسیفیک حدود ۷ درصد افزایش یافت و به ۱۴۳ میلیارد دلار رسید در حالی که اروپا و آسیای مرکزی شاهد افزایش قابل ملاحظه ۱۱ درصدی جریان پول به داخل تا ۵۹ میلیارد دلار بودند. طبق گزارش بانک جهانی، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان از افزایش پایدار فعالیت اقتصادی روسیه سود بردند.

وجوه ارسالی به آمریکای لاتین و حوزه کارائیب ۱۰ درصد رشد داشته و به ۸۸ میلیارد دلار رسید در حالی که نقل‌وانتقال پول به خاورمیانه و آفریقای شمالی ۹ درصد رشد کرد و به ۶۲ میلیارد دلار رسید. پول منتقل شده به جنوب آسیا ۱۲ درصد افزایش یافت و به ۱۳۱ میلیارد دلار رسید و آفریقای سیاه شاهد تقریباً ۱۰ درصد رشد و ۴۶ میلیارد دلار وجه ارسالی بود.

بانک جهانی اعلام کرد به جز چین، وجوه ارسالی به کشورهای با درآمد پایین تا متوسط (۴۶۲ میلیارد دلار) به طرز قابل توجهی بیشتر از جریان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ۲۰۱۸ (۳۴۴ میلیارد دلار) بوده است

 

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا