امور زیربناییراه و ساختمان

تدوام روند افزایش دما و دبی طبیعی آب تا دو روز آینده/ احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها در نواحی جنوبی

سحر تاج بخش خبر داد: فعالیت سامانه بارشی فعلی در کشور به صورت رگباری پیش‌بینی شده است و احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلاب های احتمالی در استان های تحت تأثیر همچنان وجود دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی سحر تاجبخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کل کشور در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در حال حاضر وضعیت جوی از نظر دمایی تا دو روز آینده رو به افزایش است که این مسئله احتمال ذوب برف و افزایش دبی طبیعی را بالا خواهد برد.

تاجبخش در ادامه از ورود سامانه بارشی جدیدی از روز جمعه به نواحی جنوبی کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه این سامانه در مناطق جنوبی فعالیت کرده که موجب بارش در استان های خوزستان، لرستان و همچنین سایر استان های حاشیه ای زاگرس میانی نخواهد شد اما استان های دیگر را درگیر خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این سامانه روز شنبه استان های بوشهر، فارس، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب اصفهان را تحت تأثیر قرار می دهد گفت: فعالیت این سامانه روز یکشنبه گسترده تر شده و پس از عبور از استان بوشهر، موجب بارش در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد شد.

رئیس سازمان هواشناسی کل کشور ادامه داد: بارش های مذکور به صورت رگباری بوده و قطعا مانند روزهای گذشته نخواهد بود ولی باید بگوییم که همچنان احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلاب احتمالی در این مناطق وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول در این سه روز شاهد وزش باد در مناطق ساحلی و همچنین تلاطم دریا خواهیم بود.

تاجبخش در ادامه سخنان خود تأکید کرد: این وضعیت تا جنوب استان گلستان ادامه داشته و گسترده خواهد شد ضمن اینکه فعالیت سامانه بارشی در این منطقه نیز در سه روز آینده پیش بینی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که سامانه بارشی مذکور تا روز دوشنبه در منطقه ما فعال خواهد بود گفت: طبق پیش بینی های انجام شده فعالیت سامانه در مناطق جنوبی از جمله هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بخش هایی از خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی بیشتر خواهد بود.

به گفته تاجبخش این سامانه روز دوشنبه از حاشیه شرقی عبور و خارج شده و از روز سه شنبه دیگر مسئله خاصی را در کشور نخواهیم دید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس عبور هفته پیش رو، از آغاز هفته آینده سیستم جدیدی از نواحی شمال غربی به کشور وارد شده که جزئیات آن در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا