خودروصنعت، معدن، تجارت

سقوط ۴۰درصدی تولید خودرو در ایران/ رنو به ایران باز می‌گردد؟

ایران در سال۲۰۱۸، حدود ۴۰درصد سقوط در صنعت خودروسازی را تجربه کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اقتصاد آنلاین، بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA)، فعالیت شرکت‌های خودروسازی ایران در سال گذشته میلادی(۲۰۱۸)، یک میلیون و ۳۴۰هزار دستگاه کاهش تولید داشته که در مقایسه با سال۲۰۱۷، ۴۰درصد سقوط را تجربه کرده است. این میزان کاهش تولید، برجسته‌ترین سقوط صنعت کشور در قرن بیست و یکم است.

در ادامه، قابل ذکر است که شرکت خودروسازی رنو در سال۲۰۱۷، یک قرارداد ۱۵۰میلیون دلاری برای تولید ۱۵۰هزار خودرو در سال، در ایران امضا کرد.

با وجود اینکه این قرارداد، بزرگ‌ترین معامله خودرو خارجی در ایران نام‌گذاری شده بود، مدیرعامل رنو، تیری بلور اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا، از قرارداد خود صرف‌نظر خواهد کرد. اما در ماه گذشته، تهران اعلام کرد که این معامله هنوز به طور کامل منسوخ نیست و رنو قصد دارد به ایران بازگردد. فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت، در ۱۴مارس گفت که یک مکانیزم جدید برای شرکت فرانسوی طراحی شده است که به موجب آن، با وجود تحریم‌های ایالات متحده، امکان تولید آن در ایران ادامه خواهد داشت. رنو این ادعا را نه تایید و نه رد کرد.

index

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا