امور زیربناییراه و ساختمان

گفت‌وگو برای احداث خط آهن مواصلاتی بین ایران، سوریه و عراق

وزارت حمل و نقل عراق با تأکید بر لزوم تقویت روابط بغداد- دمشق از انجام مذاکراتی برای احداث خط آهن بین ایران و عراق و سوریه خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سومریه نیوز، «طالب الحسینی» مدیر کل شرکت عمومی راه آهن عراق با انتشار بیانیه‌ای در حاشیه نشست کمیته مشترک عراق و سوریه در دمشق اعلام کرد: «با توجه به اظهارات عبدالله العیبی، وزیر حمل و نقل در زمینه ترابری و اهمیت اتصال خطوط آهن بین دو کشور در محورهای عکاشات-التنفس-خنیفیس، هماهنگی‌هایی از سوی طرف‌های عراقی، ایرانی و سوری برای برگزاری نشستی سه‌جانبه به منظور بررسی امکان اجرای طرح اتصال خطوط راه آهن بین سه کشور در حال انجام است». 

در ادامه این بیانیه آمده است که ان طرح در راستای تکمیل اجرای توافق سال ۲۰۱۴ برای تقویت روابط دو جانبه و ارتقای سطح چشم‌اندازهای همکاری در زمینه‌های اقتصادی،‌ علمی و فنی در تمام بخش‌هاست. 

الحسینی در ادامه افزود: «در این نشست بر سر راه همکاری مشترک در زمینه اقتصادی و رفع تمام پیامدها و موانع داخلی موجود بر سر راه تقویت حجم تبادل تجاری و تبادل کالا بین دو کشور توافق شد و هر یک از طرفین، درباره موضوع همکاری در زمینه‌های انرژی، برق، حمل و نقل زمینی، هوایی، دریایی و راه آهن با یکدیگر رایزنی کردند.

در این نشست، طرف سوری طرح توافق همکاری بین خطوط آهن سوریه و عراق را به منظور بررسی بیشتر به همتای عراقی خود تقدیم کرد تا بغداد طی مدت سه ماه از تاریخ امضای نهمین کمیته مشترک توافق برای نشست فنی بین طرف‌های مرتبط به منظور ایجاد راهکارها و تفاهم‌های دیگر در این زمینه پاسخ مناسب دهد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا