امور زیربناییراه و ساختمان

دریافت مالیات از سازندگان بخش مسکن باید متوقف شود/ رکود گریبانگیر بازار مسکن

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: دریافت مالیات از سازندگان زمینه ساز کاهش میزان تولید مسکن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پیش بینی بازار مسکن برای سال ۹۸ بسیار سخت و دشوار است گفت: به نظر می‌رسد که امسال، سالی سخت و پر زحمت به ویژه برای تولیدکنندگان باشد، زیرا که شرایط ساخت و ساز دچار تغییر و تحولات بسیار زیادی شده است.

وی گفت: متأسفانه طی ماه‌های گذشته هیچ اتفاق مثبتی برای کاهش هزینه‌های تولید، کاهش بروکراسی اداری و بهبود فضای کسب و کار انجام نشده است و همین امر باعث می‌شود که تولیدکنندگان سال بسیار سختی را پیش رو داشته باشند.

همچنین بخوانید

پور حاجت اظهار کرد: کارت اعتباری مصالح ساختمانی در چنین شرایط قابل اجرایی شدن نیست، زیرا که افزایش قیمت مصالح ساختمانی شرایط را برای تولیدکنندگان مسکن دشوار کرده است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور توضیح داد: افزایش ۲۵ درصدی خدمات مهندسی و دستمزد کارگران باعث شده که سال آینده بازار مسکن وارد رکود بیشتری شود.

پورحاجت اظهار کرد: در حوزه خدمات ساختمانی دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و این امر باعث شده است که تولیدکنندگان انگیزه چندانی برای ساخت و ساز نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته دریافت مالیات از تولیدکنندگان باعث شده است که بخش مسکن فلج شود گفت: ایده‌های جدید وزیر راه و شهرسازی و عدم استقبال تولیدکنندگان در بخش خصوصی از بازار مسکن هیچکدام راهگشای ساخت و ساز مسکن نخواهد شد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه سال آینده باید مدیران وزارت راه وشهرسازی به فکر چاره باشند، تصریح کرد: تورم سنگین در سال آینده پیش روی حوزه تولید و عرضه مسکن خواهد بود بنابراین دولت باید راهکار‌های جدیدی را برای بهبود این اوضاع ارائه کند.

پورحاجت در پایان گفت: باید تسهیلات به بخش تولید مسکن اعطا شود تا انگیزه سازندگان برای افزایش تولید بیشتر شود چرا که نتیجه آن کاهش قیمت مسکن خواهد بود.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا