بورسبورس اوراق

رونق بازار سهام چند نماد را به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی ملزم کرد

افزایش قیمت در بسیاری از نمادهای بورس و فرابورسی به توقف این نمادها و لزوم برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در خصوص نوسان ۵۰ درصدی قیمت ، انجامید.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  روزها یکی که پس از دیگری می‌گذرند و شاخص بورس تهران و سایر شاخص‌های بازار سهام، بدون وقفه به رشد خود ادامه می‌دهند. رونق بازار که خود را در قالب رشد بسیاری از شاخص‌های بازار همچون شاخص کل بورس، شاخص کل هم وزن و شاخص فرابورس نشان داده است، موجب شده تا طی هفته های اخیر بعضی از نمادهای حاضر در بازار افزایش قیمت های قابل توجهی را پشت سر بگذارند.

 این افزایش که به واسطه رشد قیمت در اکثر نمادهای مورد معامله بازار رخ داده است، در بعضی سهم‌ها تا آنجا پیش رفته که  منجر به تغیرات قیمتی زیاد شده است و برخی نمادها را تا بیش از ۵۰ درصد رشد داده است. رشد میزان نقدینگی و افزایش تقاضا توسط معامله گران حقیقی سبب شده تا نمادهای کوچکتر بازار به دلیل آمادگی بیشتر برای رشد، با اقبال بیشتری از سوی سرمایه گذاران مواجه شوند. همین امر موجب شده تا نهاد ناظر دستور به توقف برخی از این نمادها به موجب لزوم برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی بدهد.

این رویه که در روزهای قبل از شدت و قوت بیشتری برخوردار شده، امروز نیز چند نماد را در بورس و فرابورس متوقف کرد. بر این اساس نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده های غذایی قند پیرانشهر (قپیرا)، گروه صنعتی سپاهان (فسپا)، تولیدی مهرام (غمهرا)، سیمان کردستان (سکرد)، قند اصفهان (قصفها)، سیمان غرب (سغرب)، سیمان مازندران (سمازن)، سیمان هگمتان (سهگمت)، در بورس تهران متوقف شدند. در فرابورس نیز نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) از ادامه معاملات در روز جاری کناره گیری کرد.

 

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا